קטנה עד גיל 3 שנים ויום אחד בתוליה חוזרים
לכ' המכון שלום רב! ברצוני לשאול: במשניות של מס' כתובות מופיע יסוד הדין ש"קטנה עד גיל 3 שנים ויום אחד בתוליה חוזרים" – האם זהו
כבוד הרב שלום
שמי מ. אני גבר בסביבות שנות ה30 לחייו
הנני עומד להנשא בקרוב והנני סובל מבעיה של שיעור גבוהה באיזור החזה הבטן והעורף. ארוסתי ממש מתחלחת מהרעיון וזה עושה לה ממש רע. היא העלתה גם את האפשרות לטיפול בלייזר בכדי להפטר מהדבר. לאחר מכן היא חזרה ואמר לי שעקרונית היא בדקה באנטרנט ויכול להיות שזה בעייתי הלכתית ואולי נוותר ולא נעשה את הטיפול ואולי היא תתגבר על זה איך שהו. אבל למרות שהיא משתדלת להשלים עם הדבר אני עדיין רואה לעיתים על פניה מראה של דחיה ואז אני יודע כי היא ממש מתקשה להתמודד. יש לציין כי שלבי ההסרה הינם קודם כל ע"י גילוח של השיער הקרנתו בלייזר ולאחריו מתקבל מראה חלק עד לגידולו החוזר של השיער במתוכנת מצומצמת יותר בע"ה.
אודה על תשובה בהקדם כי אם אכן מותר אני צריך להתחיל ממש מחר מחרותיים לכל המאוחר בכדי להגיע עם תוצאות כל שהם לחתונה.
בתודה ובהערכה
מ
באופן עקרוני השאלה דומה לשאלת האיסור או ההיתר לגבר לעבור ניתוחים פלסטיים קוסמטיים.
לכן:
א. אם מדובר ברצון להתייפות יופי-נשי – התשובה היא איסור באופן חד משמעי, ומדובר באיסור תורה הנלמד מן הפסוק "לא ילבש גבר שמלת אישה".
ב. אם מדובר בבעיה אמיתית של עודף שיער שמפריע (באופן אובייקטיבי) לחיים סדירים – התשובה היא מותר.
דומני שזה המצב בשאלה שלך.
ג. בשטח האפור שבין הקצוות הללו – התשובה הנכונה היא "תלוי"
לכ' המכון שלום רב! ברצוני לשאול: במשניות של מס' כתובות מופיע יסוד הדין ש"קטנה עד גיל 3 שנים ויום אחד בתוליה חוזרים" – האם זהו
אישה המעוניינת להגיש בקשה לפונדקאות – טוענת, על פי מידע מפורם הפונדקאות, שכיום הוועדה מאשרת פונדקאות גם מאשה נשואה, ושלא כבעבר שרק מאם חד הורית, משום
אשמח לקבל מידע מדוייק על אקטופיון ואנדומטריוזיס השווה והשונה – לשם פסיקת הלכה בעניני ראיית דמים, בדיקות וכתמים – או לפחות היכן אפשר למצוא כזה?
אני סטודנטית בחמדת הדרום ואני צריכה להגיש היום עבודה אשמח אם התשובה תיהיה היום אני צריכה לדעת על הנפל בחודש 8 וגם מדוע בחודש 7
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.