תרומת אברים והחוק החדש.
השבוע חוקק חוק חדש בכנסת הקובע כי מוות מוחי כמוות. האם ניתן לקבל הסבר לגבי החוק וההתמודדות ההלכתית בנושא. מכיוון שיש בילבול איזה מהרבנים תומכים
שלום כבוד הרב
אני רב באנגליה ומנסה להבין עד כמה ערכי יהדות בתחום הרפואה השפיעו ונתקבלו בציבור הרחב – כולל יהודים שאינם שומרי מצוות וגם בעולם הלא-יהודי
האם יש איזשהו מאמרים או חומר שיכול לעזור לי בזה
כל טוב
מומלץ שתעיין בספרו של הרב ישראל עמנואל יעקובוביץ (Rabbi Immanuel Jakobovits, Baron Jakobovits), שהיה הרב הראשי לבריטניה הגדולה (1966-1991):
Jakobovits, Immanuel. Jewish medical ethics : a comparative and historical study of the Jewish religious attitude to medicine and its practice. New York : Bloch Pub. Co., 1959 and 1962.
Dear Chief Rabbi: from the correspondence of Chief Rabbi Immanuel Jakobovits on matters of Jewish law, ethics, and contemporary issues [ed. Jeffrey M. Cohen.], 1980-1990. Hoboken, N.J. : KTAV Pub. House, 1995.
הרפואה והיהדות : מחקר השוואתי והיסטורי על יחס הדת היהודית לרפואה , מוסד הרב קוק, ירושלים, תשכ"ו
משנת השר : ילקוט כתבים שהתפרסמו בלשון הקודש , מוסד הרב קוק, ירושלים, תשנ"ח
פרקים מתוך Jewish Medical Ethics זמינים דרך אתר מכון שלזינגר.
השבוע חוקק חוק חדש בכנסת הקובע כי מוות מוחי כמוות. האם ניתן לקבל הסבר לגבי החוק וההתמודדות ההלכתית בנושא. מכיוון שיש בילבול איזה מהרבנים תומכים
האם טיפול ברייקי(ברפואה המשלימה) מותרת עפ"י התורה וההלכה? ואם כן, ישנם דברים ברפואות המשלימות אשר אסורות? תודה!
שלום רב – קוראים לי בנימין פולק ואני פרופסור בחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית. תחום המחקר שלי הוא לא אתיקה רפאוית – אבל יש לי
יש לי הסמכה של הידרותרפיסט. האם מותר בדיעבד (עד אכשיו חיפשתי רק נפרד אבל לא מצאתי עבודה, ואיך שאני רואה את זה, סיכוי מאוד קלוש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.