תאומים סיאמיים
אני תלמיד מבית ספר מדעים באשקלון. אני לומד ביואטיקה ואני מתעניין בתאומים סיאמים אך אין באפשרותי למצוא את הספרים הללו שהבאת לסטודנטית לסיעוד ששאלה גם
לכבוד הרב ד"ר הלפרין
נבקש את תשובת כבודו
אני יליד שנת 72 ואשתי ילידת שנת 75, אנו משתייכים למגזר החרדי ויש לנו 5 ילדים בריאים ב"ה.
בעבר לפני כ12 שנים נמצא בבדיקות במהלך ההריון כי העובר סובל מספינה ביפידה ברמה חמורה, לאחר התייעצות עם סמכות רבנית ההריון הופסק, לאחר הריון זה נולדו שני ילדים בריאים, לפני כשנה הייתה הפלה טבעית בשבוע 5 להריון לאחר מכן בהריון נוסף נמצא עובר עם אקרניה בסביבות שבוע 12, לאחר מכן בהריון נוסף הייתה הפלה טבעית בשבוע 8. יצויין כי אשתי נוטלת חומצה פולית 5 מ"ג באופן קבוע.
בעקבות כך פנינו לייעוץ גנטי (מכתב הרופא הגנטי מצ"ב) כאשר לשיטתו בשילוב חומצה פולית ובהינתן שניתן לגלות את המומים מוקדם אין סכון גבוה לדעתו, כאשר לשיטתו הסיכון לתיסמונת דאון לאור הגיל גבוה יותר מהסיכון לNTD, כשהוא לוקח בחשבון כי במקרה של מום חמור יש אפשרות להפסיק את ההריון.
מנגד רופא הנשים שאומנם אינו מומחה בתחום הגנטי סבור שבנסיבות המתוארות הריון הוא בבחינת קטסטרופה. ומכאן לשאלתי, לשם ההגינות אציין שאני איני חפץ בהריון כלל זאת לאור התמונה הכוללת את גיל האישה בתוספת המומים שנתגלו בשתי הריונות ובמקרה של האקרניה למרות נטילה בקביעות של חומצה פולית, כמו"כ ריבוי ההפלות בתקופה של כשנה, למרות שלא נמצא בהם מום כלשהו מגדילה את החשש.
עוד עלי לציין שבהנחה וקיים חשש מוגבר למום כלשהו, לא בכל מום מותר מבחינה הלכתית להפסיק את ההריון.
לעומת זאת אשתי מאד חפצה בהריון למרות כל האמור ולפיכך החלטנו להפנות את השאלה לכבוד הרב, שרואה את הדברים הן מההיבט ההלכתי והן מההיבט הרפואי.
נשמח לקבל את תשובתו של כבוד הרב.
תודה בכבוד רב.
לסכנה המוחשית של היווצרות עובר פגום או לידת וולד חולה מאד, יש השלכות הלכתיות. לכן:
א. במקרה המתואר, מוסכם על רוב ככל הפוסקים שמותר ואפילו רצוי למנוע הריון.
ב. מצד שני, אם שני בני הזוג רוצים לנסות הריון למרות הנתונים, אי אפשר לאסור עליהם.
ג. במקרים מסוג זה מאד לא כדאי לקבל החלטות שלא בהסכמה הדדית.
לכן אין ברירה אלא להתתדיין במתינות ולהגיע להסכמה.
אני תלמיד מבית ספר מדעים באשקלון. אני לומד ביואטיקה ואני מתעניין בתאומים סיאמים אך אין באפשרותי למצוא את הספרים הללו שהבאת לסטודנטית לסיעוד ששאלה גם
אנחנו זוג שנולדו לו ארבעה בנים! היות ואנחנו שוקלים להרחיב את המשפחה, רצינו לברר את דעת ההלכה בעניין בחירת מין העובר בשני דרכים שונים מבחינת
בעקבות התפשטות נגיף הקורונה נסגרו מקוואות. מדוע מקוואות לנשים לא נסגרו כפי שנסגרו המקוואות עבור ציבור הגברים? בעקבות התפשטות נגיף הקורונה נסגרו מקוואות. מדוע מקוואות
שלום כבוד הרב! רציתי לשאול שאלה הלכתית בנושא אם פונדקאית: האם מבחינת ההלכה זה מותר? האם יש כמה דעות? ואם אסור או מותר מדוע? תודה