הריון ביום הכיפורים – מניעת התיבשות, וריבוי מי שפיר
אודה לך אם תוכל להשיבני על שתי שאלות דחופות:1. קרובת משפחה שלי עברה את תאריך הלידה המיועד, ובבדיקה התברר שיש לה ריבוי מי שפיר. הרופא
אני נמצאת בשליש השני להריוני הראשון. מצבי הבריאותי בד"כ תקין ולבד מתופעות לוואי מוכרות וקלות איני סובלת. שאלתי מתחלקת לשני חלקים: 1. איני מעוניינת "לבלות" את הצום במיטה. מצד שני השאלה היא מהו הגבול עד אליו אני יכולה להתענות מבלי לסכן את עצמי או את העובר, בו יש עניין הלכתי ללכת לנוח, או אפילו לשתות לשיעורים? 2.מהי הפרוצדורה של שיעורים, למקרה הצורך? (מהו מקרה צורך? איך מודדים את הכמות? כל כמה זמן? ובאיזה מצב, חלילה, לפנות לעזרה רפואית?) תודה רבה מראש ושנה טובה
חובה לצום כל עוד אינך מרגישה רע מאוד.
וגם אז, יש לטעום ולשתות אוכל ונוזלים בכמויות קטנות, פחות פחות מכשיעור. אלא אם כן מתחילות התכווצויות כואבות שאז יש לשתות נוזלים מתוקים ללא כל הגבלה.
שתיה פחות מכשיעור פירושה, בדרך כלל, שתיה של נוזלים מזינים במנות של 40 סמ"ק, בהפרשי זמן של 9 דקות לפחות בין מנה למנה.
הערה: ככלל, בהריון אין לשהות במיטה זמן רב מדי, וחובה לקום ולהסתובב בבית לעיתים מזומנות.
אודה לך אם תוכל להשיבני על שתי שאלות דחופות:1. קרובת משפחה שלי עברה את תאריך הלידה המיועד, ובבדיקה התברר שיש לה ריבוי מי שפיר. הרופא
שלום לך, רציתי לשאול אותך לגבי צום תשעה באב שמי א' ד', בת 32, דתיה, אני אשכנזיה ובעלי מרוקאי, יש לנו שני ילדים קטנים בני
לרב שלום בהמשך לשאלה 7930 .תודה רבה על התשובה המפורטת. בעניין מטופל בר דעת . מהי ההגדרה ההלכתית למטופל כזה? מי יכול להגדיר אותו כך?
השלום והברכה אלופנו ומיודענו הרב דר. הלפרין, שתי שאלות ברשותו- 1.ראיתי בשו"ת של מכון שלזינגר 2 תשובות של מר בעניין טהרה אחרי לידת בת, שלא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.