עבודה בנושא המתת חסד
אני עושה עבודה על המתת חסד. הנושא מעניין אותי מאוד והייתי רוצה לדעת גם בשביל העבודה וגם בשבילי… מהן הפירצות {אם ישנו פירצות} לגבי המתת
בס"ד
רב ד"ר הלפרין שלום!
בימים אלו אנו חוקר קצת לעומק את נושא ה"הרגשה" האבודה של נשות ישראל בזמן קבלת הווסת.
אודה לכבודו אם יוכל לענות על שאלותיי.
1)האם ידוע לך מהו המצב הטבעי בפתח צוואר הרחם? האם הצוואר פתוח תמיד ברמה מסוימת ומה שמונע יציאת הדם הוא הריר החוסם את הפתח, או שהריר אף פעם לא חוסם זיבת דם, אלא כל עוד רירית הרחם לא מתחילה להתקלף- לא יצא שום דם מהרחם.
2)האם ברגע שהאישה אמורה להרגיש את פתיחת המקור, הפתח של צוואר הרחם מתרחב יותר ונשאר כך כל משך הדימום? או שרוחב הפתח לא משתנה, אך הרחם מתחיל בהתכווצויות להוצאת הרירית, וזאת אולי ההרגשה המתוארת בחז"ל- "זעזוע הגוף"?
3)לא קשור לצד הרפואי, אך אשמח לשמוע את דעתך: מובן לכולם, שכיום כל מצב בו האישה נטמאת, היא חייבת להתייחס לכך כטומאת "זבה גדולה" ולספור שבעה נקיים לאחר הפסק בטהרה. ועל הלכה זאת נאמר שקיבלוה עליהם כהלכה פסוקה ואין להקל בה כלל ועיקר. אך לא מובן כלל הניסוח של חומרת בנות ישראל. מתי מתרחשת מציאות כזאת של "אפילו רואה טיפת דם כחרדל" – שמחמירה לטמא את עצמה. משמע שהייתה הוא אמינא לטהר, או לכל הפחות להתייחס לטיפת דם פחות מחומרת שבעה נקיים, אך בכל זאת בנות ישראל החמירו על עצמן. ולהלן ברור הבעיה:
אם ראתה בהרגשה טיפת דם, בין בבשרה בין בבגדה בין על עד בדיקה – הרי היא טמאה מדאורייתא ואין כלל מקום לחומרה של בנות ישראל.
4) ואם ראתה שלא בהרגשה טיפת דם, בין בבגדה בין בבשרה (לפחות לרוב השיטות) – הרי זה כתם, ובכתם פחות מגריס אין לטמא כלל, ואם בנות ישראל החליטו לטמא עצמן, ונאמר בגמרא שהיא הלכה פסוקה, כיצד הגמרא סותרת את עצמה וכותבת להקל ועפ"י זה כל הפוסקים כתבו לטהר הלכה ולמעשה?( ואף לשיטת הסד"ט ודעימיה, הסוברים שחכמים טיהרו כתם פחות מגריס ועוד רק אם באמת יש סיכוי למאכולת, הרי חומרת בנות ישראל מבטלת את כל קולת כתמים המפורשת בגמרא)
ואם תאמר שמדובר בראיית טיפת דם על עד בדיקה פנימית – הרי הגמ' כתבה בפרוש את הסיבה לטמא, משום "דלמא ארגשה ולאו אדעתה", ולהרבה פוסקים זה ספק דאורייתא, ואין כאן עניין ל"חומרה" של בנות ישראל, אלא איסור מן הדין.
5) מה שכן מובן היא החומרה לשבת שבעה נקיים, אך לא מובנת ההדגשה של אפילו טיפת דם.
אני עושה עבודה על המתת חסד. הנושא מעניין אותי מאוד והייתי רוצה לדעת גם בשביל העבודה וגם בשבילי… מהן הפירצות {אם ישנו פירצות} לגבי המתת
שאלה שקשורה לנושאים שהמכון עוסק בהם. האם כדאי לבקש ברכה ללידה קלה ? הרי ראוי להסתיר את העובדה שהאשה מעוברת, אם יבקשו ברכה ללידה קלה-
שלום רבאני כותב עבודה בנושא חילול שבת לצורך נפשי. אני מנסה לראות אם יש מדרג בצרכיים הנפשיים כמו שיש בענייני רפואת הגוף.אשמח במיוחד להכוונה לספרות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.