מידת החובה של רופא לסכן את חייו
מה מידת החובה של רופא צבאי /שירות ציבורי לסכן את חייו /בריאותו למען הצלת נפשות ?ואם אפשר לפי דין תורה בהשוואה לדין הקיים היום אודה
כידוע לכולם נושא השתלת ותרומת אברים בארץ היא אחת המצוות היותר חשובות מדוע אין איזה יוזמה כדי להסביר לציבור את המשמעות והחשיבות שיש ומעבר לך לנסות ולפתור את הבעיות ההלכתיות המתעורוות במקרים כאלו ע"י מינוי משגיח לכל בית חולים המעוניים בכך כחלק מהמאמץ והרצון להגדיר את מעגל התורמים. אני סטודנט ולמדתי קורס בנושא במכללת אשקלון אצל בן ציון ברבי יתרה מכך אנשים רבים נמנעים בגלל שהם מפחדים להגיע בלי אברים מסויימים לתחיית המתים השאלה הנשאלת היא מדוע לא יוזמים הקמת גוף שיטפל ויקדם את הנושא כך שהציבור הדתי/מסורתי יחתום גם הוא על ברטיס אדי?? ולא יתקל בבעיות הלכתיות בעת ההתרמה
א. שאלה מעניינת וחשובה.
אך יש להפנותה למנהיגי הציבור שומר המצוות.
ב. אין ספק שחייבים להציל חיי אדם בכל מקום שאפשר אלא אם כן ההצלה כרוכה באחת משלוש העבירות החמורות.
ולכן הנקודה הקריטית לפני הסכמה לתרומת איברים היא ודאות מלאה שהתורם כבר איננו חי על פי ההלכה.
נקודה זו חייבת להתברר לפני רב פוסק מובהק.
מה מידת החובה של רופא צבאי /שירות ציבורי לסכן את חייו /בריאותו למען הצלת נפשות ?ואם אפשר לפי דין תורה בהשוואה לדין הקיים היום אודה
שלום, רציתי לקבל דעת רב לגבי חיסונים באופן כללי. האם טוב לחסן או שמא הסכנה שבזה (במיוחד לגבי מחלות שכבר עברו מהעולם) רבה על התועלת?
שלום וצהריים טובים! ברצוני לשאול שאלה בנושא מד"א. אבי פרופ' למחלות לב. רופא ידוע, ואחי מתנדבת כבר כמה שנים במגן דוד אדום!. אני לומדת בכיתה
1) אבי – אדם מבוגר בן 80 – הסובל מפרוסטטה ועבר לפני כשנתיים ניתוח מאז הוא חייב להרבות בשתייה ולבלוע תרופות בנוסף: הוא סובל מלחץ-דם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.