הפריה מלאכותית מתורמת ביצית יהודייה
שלום רב. זוהי שאלה רצינית ביותר. דודי שחי בארצות הברית התחתן לפני כ5 שנים עם בחורה שעברה גיור קונסרבטיבי. על פי הבירורים שלי (שלא היו
מחבל ירה ופצע יהודי,והמשיך לכייוון ירושלים.עמד שם רופא.2 אפשרויות לפניו,לטפל בפצוע השותת דם ולהציל את חייו,או לרדוף אחרי המחבל שעלול להתפוצץ במקום ציבורי ולהרוג רבים.לא ברור שהרופא יצליח לעוצרו,אך ייתכן גם שיצליח להזעיק עזרה נוספת.האם הצלת יחיד וודאית עדיפה על ספק הצלת רבים?
ברמה העקרונית השאלה עוסקת במצב בו הברירה היא בין להתחיל לטפל מייד בחולה בודד, כשהטיפול בו ימנע את האפשרות מלהציל אח"כ אנשים רבים. מן הראוי לדון במצב בו זה המצב הברור ללא ספקות.
חלק מהעקרונות הנוגעים לדבר ניתן ללמוד מדברי החזון אי"ש חו"מ, סנהדרין סי' כה ד"ה ויש לעין באחד.
וכדאי לעיין גם בשרידי אש חלק ב' סי' עח אות ד', ובספר אסיא ט' עמ' 322-328 ובהערות 26-33. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091321.asp
שלום רב. זוהי שאלה רצינית ביותר. דודי שחי בארצות הברית התחתן לפני כ5 שנים עם בחורה שעברה גיור קונסרבטיבי. על פי הבירורים שלי (שלא היו
יש לי שאלה שאני מתבייש לשאול לרב אבל לכאורה זה פשוט לחומרא או לקולא, כפי מה שהבנתי בהלכה מותר לאדם לעשות עם אשתו מה שלבו
ראשית, תודה רבה על התשובה. שאלתי התעוררה כאשר נתבקשנו במהלך הריון לקחת כדורי ברזל מהסוג הרשום מטה. כשהעליתי את נושא כשרות התרופה לרופא המטפל הוא
ברצוני לדעת על כניסה להריון היום התאריך 4.11.2008 אני בתאריך 11.1.2009 מתחתנת. אני נוטלת גלולות- המחזור החודשי שלי בחודש ה 1.2009 הוא יהיה ב 16.1.2009
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.