חזרה בתשובה ובעיות פוריות
לרב שלום רב, שמי רענן מכ"ס. החלטתי לשאול שאלה שקשה לי להאמין שיש עליה תשובה.אך לפני השאלה תרשי לי להקדים ולומר מס' מילים. אני ואישתי
אני עברתי לפני כשנה וחצי ניתוח טבעת בקיבה – לצורכי דיאטה, אצל ד"ר אבינוח מבי"ח סורוקה בבאר שבע לאחר הניתוח.
אני נתקל כל הזמן בבעיית כשרות – הפרדת חלב ובשר. הטבעת יצרה כביכול 2 קיבות ובאמצע הטבעת שמתפקדת כמו בשעון חול. אני נוהג לשמור לאחר אכילת מוצרי חלב מעל 30 דקות ולאחר מוצרי בשר כולל עוף 6 שעות – לא בגלל מראית עין כי ככה גודלתי !
לאחרונה בגלל הטבעת (תופעה ידועה ) אני מקיא, וגם לאחר שעתים ושלוש מהארוחה האחרונה, ולצערי אני רואה שלאחר פרק הזמן הזה עדין יש לי בקיבה (עוד לא ירדו למעיים) מוצרי חלב , או מוצרי בשר, שאותם אני פולט. שאלתי מה הסטטוס ההלכתי לכך שהרי אם לא הקאתי למעשה יש לי בקיבה מוצרי חלב שמתערבבים עם מוצרי בשר – אני נוהג לאחר כל ארוחה לשתות הרבה מים כ- ליטר וגם אותם אני פולט ביחד עם שאריות מהאוכל – חלבי או בשרי. כל התופעה הנ"ל די חדשה לי כי לאחרונה כנראה עקב שינויים פיזיולוגים של ירידה משמעותית במשקל (46 ק"ג ), יתכן והטבעת התהדקה , עד לברור הרפואי עם המנתח (ייקח לי עוד שבועיים לפחות להתייעץ איתו) האם יש צורך בפתיחת הטבעת.
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי בסוגיה / קושיה.
בסיבת השהיה בין אכילת חלב לאחר אכילת בשר, מצינו שני טעמים,
הטעם הראשון – הטעם של רש"י (חולין ד"ה) והביאו הרא"ש מפני שהבשר מוציא שומן ונדבק בפה ומאריך בטעמו, דהיינו שנשאר טעם הבשר בפה גם לאחר אכילתו.
הטעם השני – הטעם של הרמב"ם (פ"ט מהלכות מאכלות אסורות) הוא משום שאריות בשר שנשארות בין השיניים, ואינם סרים בקינוח.
לפי שני הטעמים הללו שיעור ההמתנה הוא מזמן האכילה ולא מזמן העיכול בקיבה. ולכן גם אם האדם מקיא שאריות של אוכל בשרי, בודאי שאין בזה משום "שומן שמאריך בטעמו" ולא נדבק בין שיניים, ולכן אין שום צורך להמתין מזמן ההקאה אלא רק מזמן האכילה בלבד.
לסיכום:
אין שום איסור להיות במצב שבשר וחלב מתערבים בקיבה, שהרי אחרי אכילת חלב מותר לאכול בשר בלא המתנה של 6 שעות, אע"פ שבקיבה הבשר והחלב מעורבים, הוי אומר, כל דיני המתנה בין בשר לחלב קיימים לגבי המתנה בין האכילה של חלב לאכילה של בשר, ואין צורך להתחשב במה שקורה בקיבה.
לרב שלום רב, שמי רענן מכ"ס. החלטתי לשאול שאלה שקשה לי להאמין שיש עליה תשובה.אך לפני השאלה תרשי לי להקדים ולומר מס' מילים. אני ואישתי
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע? אודה לתשובתכם.
[המשך #6358]יישר כח. רק שאלה קטנה נוספת, בענין זכיה לשוטה יש מחלוקת בראשונים ובאחרונים, וחלק מהסברות הן, משום "דאתי לכלל זכיה" משא"כ גוי, דהיינו גם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.