מעוברת, יולדת ומינקת ביום כיפור
בס"ד רציתי לדעת מבחינה הלכתית ורפואית לגבי מעוברת, יולדת ומינקת ביום כיפור: אילו מצבים רפואיים דורשים התערבות. מהם הסיכונים והסיבוכים העלולים להיגרם בשל הצום ויחס
אשתי בשבוע ה18 להריונה .בבדיקות שערכנו בשבוע 11 (שקיפות עורפית) קיבלנו תוצאה ירודה ביותר המצביעה על הסתברות של 1:2 על אפשרות לטריזומיה 18 -אשר הינה מחלה גנטית קשה ביותר. עקב כך ביצענו בדיקת מי שפיר ע"פ היעוץ הגנטי שקיבלנו.והמשכנו לקוות לטוב – ביום חמישי (שבוע 18) אובחן מום קשה ביותר בלב העובר (A.V-CANAL בצורה קשה ביותר ) אשר לא ניתן לחיות כך,ובנוסף קיבלנו את תוצאות המי שפיר ואכן ניתגלה כי יש לעובר טריזומיה 18. הקרדיולוג נתן חוו"ד כי מום זה אינו מועמד לתיקון אלא לניתוח פליאטיבי בלבד אשר אולי יאריך את חייו ואת סבלו .חוות דעת זו קיבלנו משני רופאים שונים ושניהם אמרו נחרצות כי הם ממליצים על הפסקת הריון. אנחנו אובדי עצות האם יש איזשהו היתר?! אנחנו זקוקים לתשובה דחופה -אם נתמהמה עד שבוע 19 -הפסקת ההריון תהיה קשה ובעייתית יותר.
א. לדעת הגרא"י וולדינברג (וכמה פוסקים נוספים) – מותר לכתחילה להפסיק הריון במצב המתאים לתיאור בשאלה.
ב. לדעת פוסקים אחרים, לא ניתן לענות תשובה פסוקה ללא קבלת נתונים נוספים.
ג. ניתן להתקשר אלי טלפונית :052-2602349 בשעות הערב אחרי שעה 22:00.
בס"ד רציתי לדעת מבחינה הלכתית ורפואית לגבי מעוברת, יולדת ומינקת ביום כיפור: אילו מצבים רפואיים דורשים התערבות. מהם הסיכונים והסיבוכים העלולים להיגרם בשל הצום ויחס
Can you tell me halachic ramifications regarding the legality of cloning in halacha? When would you be allowed to clone? Can or cannot humans be
שלום וברכה, אני משתמש בתרופה צרבת x (מיוצרת ע"י כצט), התרופה היא כדור מציצה בטעמים שונים והיא איננה נמצאת ברשימת התרופות הכשרות לפסח. שאלתי היא
שלו' רב,מנהגנו, מנהג הייקים, שלא מברכים "הגומל" על לידה, לא האשה ולא בעלה עבורה. תינוק שנולד בריא, לאחר כשלוש דקות הפסיק לנשום (נראה לי שגם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.