המתת חסד בהלכה
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
אודה אם תוכלו להפנות אותי לחומר לגבי הפסקת הריון מחשש לפגיעה בעובר (כגון CMV)
בתודה מראש
ברמה המעשית כדאי מאוד לפנות למרכז הארצי לטרטולוגיה (טל:02-6243663/9) לבירור רמת הסיכון וחומרתו.
ברמה ההלכתית – עיונית, ראה:
1. אנציקלופדיה הלכתית רפואית כרך ב' ערך "הפלה" עמ' 47 – 115
ובעיקר בפרק 2ג' – הוראות עובריות עמ' 88 – 93
ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject18.asp
2. נשמת אברהם, כרך ג, חלק חו"מ סי' תכה, סק א, הפלה מלאכותית, בעיות מצד העובר, פסקה 21 -15 (עמ' כל – לד)
ובלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.CM.425.asp
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
שלום רב, ב-ט' באב הקרוב אהיה בע"ה בשבוע ה-12 להריון. מאז תחילת ההריון אני סובלת מתשישות, בחילות ולעיתים הקאות. על מנת להתגבר על הבחילות אני
. אשה או בחורה שמשתמשת בגלולות להסדרת המחזור או למניעת הריון כיצד תנהג ביום כיפור. כי את הגלולה לוקחים באותה שעה כל יום.
שלום רב, רציתי לשאול מה דעת ההלכה לאפשר בדיקת PGD לזוג הורים שאחד מהם חולה בנוירופיברומטוזיס NF ויש סיכוי של 50% שיוולד לנו ילד חולה.