דיסקציות בלימודי פיזיותרפיה
שלום! אני סטודנטית לפזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. כחלק ממסגרת לימודי, יש לנו שיעור שבועי בדיסקציות, בו אנחנו מסתכלים על גופות ומזהים שרירים ועוד חלקים מגוף
שלום רציתי לדעת למה מצד אחד צריך להרוג את העובר בסיכון לאשה מדין רודף ואם יצא ראשו אז אסור והרי התינוק "הורג" את אימו גם אם הוציא את ראשו וצריך להיות דין רודף גם אם הוציא את ראשו. ואם הסיבה היא שהתינוק בספק חיים לעומת האמא אז עדיין התינוק נחשב בספק חיים גם בשבועות הראשונים שלו ובימינו עם התקדמות הרפואה אין הבדל כמעט בין בתוך הרחם ומחוצה לו. ועוד שאלה שקשורה היא האם נחשב הילד כבעל נשמה כבר כעובר או רק מיציאתו ואם רק מיציאתו אז למה כל כך נורא הפלה?
לשאלה הראשונה: מבחינה עובדתית טהורה, העובר איננו רודף את האם יותר ממה שהאם רודפת את העובר.
[הרחם מתכווץ על העובר ועל פי החוק השלישי של ניוטון מופעל לחץ תגובה נגדי כלפי הגורם הלוחץ].
וכך גם מפורש בתלמוד הירושלמי, שאינך יודע "מי רודף את מי". אלא שהרמב"ם סובר שכאשר קיימת רדיפה הדדית בין שני גורמים, שהאחד במעמד אנושי מלא והשני במעמד נחות יותר, אזי זה שבמעמד הנחות נחשב כרודף. [הסבר מקובל זה מובא, בין היתר, בשו"ת תורת חסד. עיקרון דומה מופיע ברמב"ם עצמו בסוף הלכות חובל ומזיק לגבי נוסעי ספינה העומדת לטבוע].
מאחר ועל פי הלכה ברגע שיצא ראשו של עובר מעמדו משתנה ממעמד עוברי נמוך למעמד אנושי גמור – בטל העיקרון ששבר את הסימטריה הפיזיקלית שהפך את העובר לרודף.
ועם ביטול מצב זה אי אפשר לומר שהעובר הוא הרודף יותר מאשר שהאם היא הרודפת.
לשאלה השניה: המושג נשמה עליו שאלת איננו כל כך ברור לי. האם תוכל להסביר לי קודם כל מה זה בדיוק נשמה?
שלום! אני סטודנטית לפזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. כחלק ממסגרת לימודי, יש לנו שיעור שבועי בדיסקציות, בו אנחנו מסתכלים על גופות ומזהים שרירים ועוד חלקים מגוף
שלום רב אני בחורה חרדית כבת 22 רוקה רק לאחרונה התחלתי שידוכים וברגע שזה נהיה רציני אני מתחילה להרגיש יותר לחוצה אני נורא מפחדת מיחסי
Post Content שלום, אני חולה בקוליטיס כיבית ונמצאת כרגע בהתקף. אני מטופלת בסטרואידים (פרדניזון), ורופא אמר לי שעדיף לקחת אותם בבוקר וחייבים עם אוכל (אחרי
בעלי נמצא עם אישה אחרת מזה שנה, אני איני רוצה להתגרש ומאמינה כי בורא עולם יסדר הכל מלמעלה. אני יודעת כי אישה זו נשאית מחלה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.