שימוש במשחה אנטיביוטית בשבת (בהמשך לטיפול יומי קבוע)
בס"ד האם אשה המשתמשת במשחה אנטיובטית נוזלית באופן קבוע יכולה להשתמש בה בשבת. נראה שמצד ממרח אולי אין לחשוש אך מצד ריפוי בשבת? אלא מכיוון
אבי אדם בן 79 והוא זקוק לטיפול סיעוד חלקי הוי אומר החלפת טיטול, ורחיצתו וכדו' שאלתי היא האם אפשר להביא לו עובדת פיליפינית כדי שתטפל בו ותשגיח עליו במשך 24 שעות יש לציין שגם אימי מבוגרת וקשה לה לטפל בו לבד
השאלה מתחלקת לג' נידונים.
א. יחוד.
ב. שימוש באשה.
ג. נגיעה.
א. לגבי יחוד- צריך להקפיד שכל זמן שהעובדת נמצאת בבית עם האב, שהאם תשהה בבית, שלא יווצר מצב של יחוד האב עם העובדת.
ב. לגבי שמוש באשה- השו"ע פוסק בסי' כ"א סעיף ה' שאסור להשתמש באשה אבל דווקא בדברים של חיבה כגון הרחצת פניו ידיו ורגליו, אבל דבר שהוא דרך שירות ושימוש פוסק הרמ"א שמותר ולכן כתב שמותר לרחוץ מכותית ושפחה. רק כתבו הפוסקים שבזמן שמשרתת אותו ששתקפיד להיות מכוסה בכל גופה.
ובנידו"ד מותר לשרתו ולשמשו ובתנאי שמכוסה בכל גופה.
ג. לגבי נגיעה- יעוין בשו"ע יו"ד סי' קצ"ה סעיף ט"ז שפסק אשה חולה והיא נידה [וה"ה איש חולה] אסור לבעלה ליגע בה כדי לשמשנו. וברמ"א פסק דאם אין מי שישמשנו מותר בכל.
ולפי"ז בנידו"ד בודאי שמותר לה לרחוץ ולעשות לו כל מה שצריך ואפי' שהיא נוגעת בו כי אדם חולה התירו לו נגיעה שאינה של חיבה אלא דרך שירות ושימוש.
ובפרט שכאן יש יותר מקום להקל משום שהעובדת היא אינה בת ברית ואין לנו למונעה מלשרת אנשים.
בס"ד האם אשה המשתמשת במשחה אנטיובטית נוזלית באופן קבוע יכולה להשתמש בה בשבת. נראה שמצד ממרח אולי אין לחשוש אך מצד ריפוי בשבת? אלא מכיוון
I am writing a Dvar Torah on organ donation after death. Could you please send me information as to what Torah says to this point
שלום אני בת 39,בעלי בן 45 ,נשואים כ- 6 שנים ולנו ילד אחד בן 4. יש לי אפילפסיה מטופלת בלמיקטל וכן טרמבופיליה . הריון ראשון
שלום רב! ב"ה אסיים בקיץ לימודי הנדסה רפואית במכון לב, במסורת קיבלתי מבית אבי שאני מזרעו של אהרון הכהן. אני מתחיל כעת בחיפוש עבודה בתחום ההנדסה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.