הבאת ילדים לעולם לשם הצלת אחיהם
בס"דשלום וברכה!ברצוני לקבל מידע הלכתי בנושא הבאת ילדים לעולם לצורך ריפוי אחיהם. נושא זה גולם בחובו דילמות רבות כגון: דילמה ערכית מוסרית – האם ראוי
ישאו הרים שלו'
פנה אלי תלמיד מהישיבה לגבי הסרת שער הפנים שלו.
היות שאנו מכירים, 'הכרת פניו ענתה בו' שלא בגנדרנות עסקינן,
אלא בנראות שבסטנדרטיים ההווים, יש בה משום מבוכה וצער. (שלדעת הגאונים אפי' בבתי השחי והערווה מקום שנהגו שרי. ובגינת וורדים שכן דעת הרמב"ם. וברב פעלים שלא נהגו שם בזה כהשו"ע.)
כששאלתי אותו על איזה טיפול הוא שואל בדיוק (בכדי לסלק חששות נלווים – טיפול אצל קוסמטקאית, ייחוד, ושאר ירקות)
הוא אמר שכשהוא בירר במכונים למיניהם אמרו לו כי באזורים אותם הוא מבקש,
(בין הצאוור לסנטר, ובאיזור הפאות) הטיפול בקרני אור איננו יעיל. על כן הציעו לו 'אפליציה'.
כשחיפשתי באינטרנט רימון שלי, הוא משום מה חסם את כל התוצאות.
אמנם, בויקיפדיה יש מספר שורות על 'אפילציה':
אפילציה (או אלקטרוליזיס) היא תהליך הלחמה של פריצות נימי דם (כאשר הנימים ניפגשים עם המטריקס נוצרות שערות). השיטה מוגדרת כקוסמטית. ביישומה מלחימים את נימי הדם ומנתקים אותם מהמטריקס, תהליך המוביל להסרת שיער לצמיתות מהגוף. כמו רוב הטיפולים בתחום האסתטיקה, גם האפילציה פותחה מתוך צורך לפתרון בעיה רפואית; ב-1875, ד"ר מישל צ'ארלס, רופא עיניים, ביקש לפתור את בעיית צמיחת הריסים ההפוכה בקרב מטופליו אשר גרמה לדלקות עיניים, כאבים ובעיות אחרות. ההליך הראשוני בוצע בעזרת סוללה ושני חוטי חשמל, אשר בעזרתם צרב ד"ר צ'ארלס את הריסים הפגומים ובכך תיקן את כיוון צמיחתם או לחלופין, הסיר אותן לצמיתות. הטיפול מתבצע על ידי החדרת מחט מיוחדת לאפילציה דקיקה לזקיק השערה, העברת זרם חשמלי אשר צורב את השורש ובכך מנתק ומונע צמיחת שיער חוזרת והוצאת השיערה באמצעות פינצטה. הטיפול באפילציה במחט חשמלית נעשה במהלך סדרת מפגשים. הטיפול נחשב לבעל שיעורי הצלחה גבוהים[דרוש מקור]. טיפול שגוי ונזקים לעור – אופי הטיפול- החדרת מחט לזקיק השערה והעברת זרם קל- מחייב מיומנות רבה ומבוצע בדרך כלל על ידי אפילטורים, רופא או קוסמטיקאי מוסמך. בהיעדר המיומנות הנדרשת, הטיפול יכול להסב נזק לאזור המטופל ובמקרים חמורים יותר עלול להשאיר צלקת, כוויה, דלקת ואף כתמי פיגמנטציה.
שאלתי: א. האם יכול להיות במחט זו שנראה כי 'משחיתה עם השורש' (מאירי) חשש כלשהו? (מעבר לפ"ת (יו"ד קפ"א) גבי גילוח בסם שחשוב לכמה דעות חוקות העכו"ם)
ב. האם באזור הפאות (מעל מקום שעצם הלחי התחתון וכו', במרווח שבין סוף ס"מ רוחב הפאה שמשאירים כולם, לבין האף) יש משום הקפה?
(ואפילו אם תעשה קוסמטיקאית מ"מ לאיזה דיעות אסור אפילו בקטן, ובכלל, לכ' אם הולך אליה לא גרע מ'מטה עצמו אליו')
(אני לא רואה סיבה לומר שמותר, אבל מ"מ הוא טוען שראה כמה וכמה אנשים שומ"צ שבעבר היה להם כמן 'מגף' וכל רוחב השטח שבין האוזן לאף היה משׂוער,
והיום אין להם כי אם אותו ס"מ ויותר שרגילים בו כולם. אמרתי לו שאינני יודע טעם לפטור, ואולי נשותיהם שסברו כאותן השיטות שאישה אינה חייבת אפי' בהקפת גדול באו בחשאי בלילה וגילחום… אבל מ"מ אמרתי לו שאשאל מורה הוראה.)
ובהיבט המקצועי – האמנם? הטיפול בקרני אור איננו יעיל באזורים אלו? (או שמבקשים לעשות עליו קופה)
תודה מאד מאד
א
בס"דשלום וברכה!ברצוני לקבל מידע הלכתי בנושא הבאת ילדים לעולם לצורך ריפוי אחיהם. נושא זה גולם בחובו דילמות רבות כגון: דילמה ערכית מוסרית – האם ראוי
בס"ד שלום הרב, הופננו לרב ע"י ד"ר סודי נמיר. אישתי בשבוע ה-19 להריונה וסקירה המוקדמת נתגלתה שליה בפתח צוואר הרחם. כשהייתה אצל
שלום רב, אני בת 30 ונמצאת בשבוע 8 להריון, גרה ברומא, איטליה. לפני שבועיים הגעתי לבית חולים עקב דימום מסיבי ולאחר אולטראסאונד התברר שהעובר השתרש