עבודה בנושא פריה ורביה – גבולות החיוב בזמן בכמות ודחיית המצווה
שלום וברכה, מחפשת חומר לעבודה על מצוות פריה ורביה. מחפשת מחלוקת ראשונים או אחרונים בנושא. לדוגמא עד מתי להמשיך להתאמץ? אם יש כבר בן ובת
שלום
רצ רציתי לדעת אם מותר על פי ההלכה להסיר שער בלייזר מעור הפנים (ליד הפאות למשל) או מתחת לזקן (באזור הצוואר).
תודה
הסרת שיער בליזר אינה דומה כלל לגילוח בתער, האסורה מן התורה אלא דומה יותר להורדת זקן על ידי סם (כדוגמת מישעי), דבר המותר על פי ההלכה.
היתר זה לא כולל את הפיאות שלגביהם קיים "איסור הקפה" שמשמעותו יישור קו השערות בין אחורי האוזן והאזור שלפניה.
הקו הקובע הוא אותו קו שאסור לגלח אותו במכונת גילוח, או במספרים, או בסם.
השאלה הנוספת הנוגעת כאן היא שאלת הטיפול הקוסמטי בגבר, טיפול שיכול להיות אסור מן התורה באיסור "לא ילבש".
לנושא זה הכללים הם:
א. אם מדובר ברצון להתייפות יופי-נשי – התשובה היא איסור באופן חד משמעי.
ב. אם מדובר בבעיה אמיתית של עודף שיער שמפריע (באופן אובייקטיבי) לחיים סדירים – התשובה היא מותר.
ג. בשטח האפור שבין הקצוות הללו – התשובה הנכונה היא "תלוי".
ואז ראוי להתיעץ עם רב מוסמך שמכיר את השואל באופן אישי.
שלום וברכה, מחפשת חומר לעבודה על מצוות פריה ורביה. מחפשת מחלוקת ראשונים או אחרונים בנושא. לדוגמא עד מתי להמשיך להתאמץ? אם יש כבר בן ובת
שלום, אני עושה עבודה על המופיליה, ורציתי לדעת אם תוכלו לענות לי על השאלות הבאות: האם מותר לעשות אבחון גנטי טרום השרשתי? האם מותר לעשות
שלום רב, ותודה על התשובה הקודמת ששלחתם לי ועל המאמר המעניין בנושא. א. האם ישנו פתרון הלכתי להארכת ימי הטהרה, מכיוון שיש לי ימי נידה
שלום רב, לאחרונה ניתקלתי בתופעה, אשר בה נשים רווקות אשר לא מצאו את זיווגן, מבצעות תרומת זרע ומביאות ילדים. האם התורה/ההלכה נותנת על כך את
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.