שימוש בקונדום כשהאשה חולה
בס"ד האם ניתן להתיר באופן זמני בקונדום לזוג נשוי עם שני ילדים כאשר האשה חולה וע"מ ששלום הבית לא יופר וכמובן שבהמשך אפנה לרופא נשים
שלום, האם יש בהסרת נקודות חן משום 'לא ילבש'?
תודה.
תשובת הרב שקאני:
כשמדובר בכבוד הבריות ובפרט בצעיר לימים שנקודות החן יכולים לעכב בשידוכים יש להקל להסיר את נקודות החן (יש פוסקים הממליצים לכתחילה לבצע זאת ע"י רופא נכרי[1])
[1] הנה כתב בשו"ע (יו"ד סי' קפב ס"ו) אסור (לאיש) ללקט אפילו שער אחד לבן מתוך השחורות, משום לא ילבש גבר וכן אסור לאיש לצבוע שערות לבנות שיהיו) (ב"י) שחורות, אפילו שערה אחת. ע"כ. ואמנם כשמדובר בכבוד הבריות ובפרט מי שצערי לימים ועדיין לא הקים בית בישראל שדבר זה מעכב בעדו או יכול לעכב בעדו יש להתיר ואם אפשר ע"י נכרי בודאי עדיף וכמ"ש בספר מנחת פתים (יו"ד שם) דמוכח מדברי התוס' (שבת נ.) דאם בוש מבני אדם מותר לצבוע שערותיו, ודברי התוס' אלו הובאו גם בדרכי משה (יו"ד סי' קנו). ובתשובת בית היוצר (יו"ד סי' מה) כתב להתיר רק ע"י עכו"ם ובלבד שלא יסייע כלל. עיי"ש, והובאו כל הדברים הללו בספר שערים מצויינים בהלכה (סי' קעא אות א) וכ"כ בשו"ת מנחת יצחק ח"ו (סי' פא) בנ"ד להתיר להסיר כל השומא ע"י נתוח. מהטעמים הנ"ל. יעו"ש.
בס"ד האם ניתן להתיר באופן זמני בקונדום לזוג נשוי עם שני ילדים כאשר האשה חולה וע"מ ששלום הבית לא יופר וכמובן שבהמשך אפנה לרופא נשים
שלום רב, ביום שלישי האחרון בשעות הצהרים עברתי ניתוח פיסורה. (חיתוך שריר הסוגר) הסיכון המרכזי בניתוח הנ"ל הינו חו"ח זיהום. לכן קבלתי הוראה מהרופא המנתח
I am a first-year medical student. I would like to know what halakha says about agreeing to donate organs after one’s death. I live in
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.