ההלכה בנוגע להחלפת שם
בס"ד שמי אביה אני בת 18 ואני חוזרת בתשובה כבר 4 שנים. לפני שנתיים וחצי החלפתי שם (קראו לי אנה) והכל נעשה כמו שצריך, בעזרת
שלום, האם יש בהסרת נקודות חן משום 'לא ילבש'?
תודה.
תשובת הרב שקאני:
כשמדובר בכבוד הבריות ובפרט בצעיר לימים שנקודות החן יכולים לעכב בשידוכים יש להקל להסיר את נקודות החן (יש פוסקים הממליצים לכתחילה לבצע זאת ע"י רופא נכרי[1])
[1] הנה כתב בשו"ע (יו"ד סי' קפב ס"ו) אסור (לאיש) ללקט אפילו שער אחד לבן מתוך השחורות, משום לא ילבש גבר וכן אסור לאיש לצבוע שערות לבנות שיהיו) (ב"י) שחורות, אפילו שערה אחת. ע"כ. ואמנם כשמדובר בכבוד הבריות ובפרט מי שצערי לימים ועדיין לא הקים בית בישראל שדבר זה מעכב בעדו או יכול לעכב בעדו יש להתיר ואם אפשר ע"י נכרי בודאי עדיף וכמ"ש בספר מנחת פתים (יו"ד שם) דמוכח מדברי התוס' (שבת נ.) דאם בוש מבני אדם מותר לצבוע שערותיו, ודברי התוס' אלו הובאו גם בדרכי משה (יו"ד סי' קנו). ובתשובת בית היוצר (יו"ד סי' מה) כתב להתיר רק ע"י עכו"ם ובלבד שלא יסייע כלל. עיי"ש, והובאו כל הדברים הללו בספר שערים מצויינים בהלכה (סי' קעא אות א) וכ"כ בשו"ת מנחת יצחק ח"ו (סי' פא) בנ"ד להתיר להסיר כל השומא ע"י נתוח. מהטעמים הנ"ל. יעו"ש.
בס"ד שמי אביה אני בת 18 ואני חוזרת בתשובה כבר 4 שנים. לפני שנתיים וחצי החלפתי שם (קראו לי אנה) והכל נעשה כמו שצריך, בעזרת
ברצוני לשאול על אפשרויות נוספות למניעת הריון נוסף על כדורים שבעקבותיהם יש דימומים רבים מידי. שמעתי על דברים כגון קוטלי זרע או ספוגית כלשהי שכאשר
אני מכינה עבודת מחקר בביולוגיה ויש לי את הדילמה הבאה: טוראי עידו ז"ל חלה במחלת הסרטן בהיותו חייל בצה"ל ושוחרר עקב כך והמשיך להילחם במחלה.
To whom it may concern,I have a friend with a uterine anomaly and have questions regarding helping her regarding evaluation, treatment, and hilchos niddah. Please