נסיעת אחות לעבודה בבית חולים מרוחק (ישובי הצפון)
שלום, אני אחות במקצועי. אני ב"ה מתחילה לעבוד בבית חולים בנהרייה. מבקשת לברר לגבי נסיעה בשבת, שכן מצופה ממני לעבוד בכל המשמרות בשבת: אני מתגוררת
שלום, האם יש בהסרת נקודות חן משום 'לא ילבש'?
תודה.
תשובת הרב שקאני:
כשמדובר בכבוד הבריות ובפרט בצעיר לימים שנקודות החן יכולים לעכב בשידוכים יש להקל להסיר את נקודות החן (יש פוסקים הממליצים לכתחילה לבצע זאת ע"י רופא נכרי[1])
[1] הנה כתב בשו"ע (יו"ד סי' קפב ס"ו) אסור (לאיש) ללקט אפילו שער אחד לבן מתוך השחורות, משום לא ילבש גבר וכן אסור לאיש לצבוע שערות לבנות שיהיו) (ב"י) שחורות, אפילו שערה אחת. ע"כ. ואמנם כשמדובר בכבוד הבריות ובפרט מי שצערי לימים ועדיין לא הקים בית בישראל שדבר זה מעכב בעדו או יכול לעכב בעדו יש להתיר ואם אפשר ע"י נכרי בודאי עדיף וכמ"ש בספר מנחת פתים (יו"ד שם) דמוכח מדברי התוס' (שבת נ.) דאם בוש מבני אדם מותר לצבוע שערותיו, ודברי התוס' אלו הובאו גם בדרכי משה (יו"ד סי' קנו). ובתשובת בית היוצר (יו"ד סי' מה) כתב להתיר רק ע"י עכו"ם ובלבד שלא יסייע כלל. עיי"ש, והובאו כל הדברים הללו בספר שערים מצויינים בהלכה (סי' קעא אות א) וכ"כ בשו"ת מנחת יצחק ח"ו (סי' פא) בנ"ד להתיר להסיר כל השומא ע"י נתוח. מהטעמים הנ"ל. יעו"ש.
שלום, אני אחות במקצועי. אני ב"ה מתחילה לעבוד בבית חולים בנהרייה. מבקשת לברר לגבי נסיעה בשבת, שכן מצופה ממני לעבוד בכל המשמרות בשבת: אני מתגוררת
שלום. תודה על התשובה. אבקש לענות על עוד פרט: האם איסוף הדם במבחנה בשבת הוא איסור (דאורייתא או דרבנן) ? תודה
בס"ד שלום וברכה במסגרת עבודתי כמחנך וכמנחה אישות ומשפחה נתקלתי לא אחת בתופעה שהבעל במסגרת קיום המצוה (תשמיש) מבקש ואף דורש למצוץ וללקק באותו מקום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.