שירות סינון תאי זרע
שלום רב, כמשפטן הייתי מעוניין לבקש את עזרתך לבירור היבטים הלכתיים, אתיים ומוסריים של שירות רפואי חדש שייתכן ויוצע בישראל. עיקרו של השירות הינו שירות
נאמר לי שאם עבר 24 שעות מהנקה אחרונה אסור לחזור להניק כי זה יביא עין הרע על התינוק.
רציתי לדעת אם זה אכן נכון ?
אין לי כרגע אופציה לשאוב
אכן, ראיתי מובא בשם הרב יאשיהו פינטו במאמר בNRG, "אישה שלא הניקה תינוק 24 שעות – תפסיק להניק". אולם, לא מוזכר שם משום מה ומה המקור לכך.
אינני בקי במקורות הקבלה, אך לפי מה שיכולנו לברר בנושא, גם לפי הקבלה אין בזה איסור לתינוק קטן. יתר מזה, בשולחן ערוך הדבר מפורש להיתר: "בתוך כ"ד חודש, אפי' פירש מתוך בוריו חדש או יותר, מותר לחזור ולינק עד סוף כ"ד חודש" (יורה דעה פא, ז). גם מעבר לכ"ד חודש מבואר בשולחן ערוך שהאיסור הוא רק כשפירש לשלושה ימים בבריאות, שאז אסור להחזירו שנחשב אז כ"יונק שקץ". (ואולי גם כוונת הרב הנ"ל בילד גדול.)
וכיון שהדבר מפורש להיתר בשו"ע, נראה שאין לחוש לזה, ויש לחזור ולהניק. אדרבה, אנו מצווים לשמור על בריאותו של התינוק. וכבר ידועה תועלתה הגדולה של ההנקה לבריאות התינוק.
בברכה,
מאיר אורליאן
שלום רב, כמשפטן הייתי מעוניין לבקש את עזרתך לבירור היבטים הלכתיים, אתיים ומוסריים של שירות רפואי חדש שייתכן ויוצע בישראל. עיקרו של השירות הינו שירות
Post Content נתאם זה בסדר מבחינתכם בנושא של תרומה בעד תרומה האם זה אתי?
לכבוד ד"ר הרב מרדכי הלפרין שלום רב אני עובד על עבודה סמינריורית , העוסקת בנושא תרומת איברים ע"פ שיקול דעתם של הפוסקים בעניין.ומה הנחה אותם
Dear SirWe would like to know if there is a halachic problem of using bone powder for dental repair that has been manufactured from swine