בדיקת עיוורון צבעים לקראת שימוש בהלכות נידה
בעזרת השם כסלו התשע"גשלום וברכה הרב ד"ר הלפרין.אני אברך בישיבה, מלמד בישיבה תיכונית, ומשתתף כעת בסדרת שיעורים בהלכות נדה.באחד השיעורים האחרונים עלתה סוגיית הפסיקה בהלכות
האם מותר להניח תפילין בחול המועד לשם תמונה?
השו"ע באו"ח בסימן ל"א סעיף ג' פוסק בחוה"מ גם כן אסור להניח תפילין מהטעם הזה בעצמו שימי חוה"מ גם הם אות.
ואם מניחים בהם אות אחר [תפילין] היה זלזול לאות שלהם.
ויעוין במשנ"ב ס"ק ה' שכתב שאם מניחים תפילין בחוה"מ עוברים גם משום "בל תוסיף"
אבל כ"ז דוקא אם מניחים תפילין לשם מצוה אבל במניחן שלא לשם מצוה כגון בנידו"ד שמניחן לשם תמונה אין בו משום בל תוסיף וכן אין בו משום זלזול ויעוין בביאור הלכה שפסק שאפי' מדרבנן אינו אסור להניחן.
לסיכום: הנחת תפילין בחוה"מ לשם תמונה מותרת, וכל ההיתר הוא מצד הנחת תפילין בחוה"מ.
שאלתך כוללת נושא נוסף- האם מותר לצלם בחול המועד, מדיני מלאכה, שהרי לא כל המלאכות הותרו בחול המועד. בלי להכנס לפרטי הדיון ההלכתי של צילום במצלמות ישנות (פילם) וצילום במצלמות דיגיטאליות, ניתן לומר כי מצד איסור מלאכה בחוה"מ הפוסקים נוטים לומר שאם אי אפשר לדחות את הצילום לאחר חוה"מ, הוי דבר האבד ומותר. אבל אם אפשר לדחות את הצילומים לאחר חוה"מ בודאי שעדיף לא לצלם בחוה"מ.
הערה:
הנושא אינו כלול בתחום הרפואה וההלכה, ולכן ניתנה קדימות לשאלות רפואיותהלכתיות.
בעזרת השם כסלו התשע"גשלום וברכה הרב ד"ר הלפרין.אני אברך בישיבה, מלמד בישיבה תיכונית, ומשתתף כעת בסדרת שיעורים בהלכות נדה.באחד השיעורים האחרונים עלתה סוגיית הפסיקה בהלכות
כבוד הרב, שלוםשמי מ', בת 26. חליתי בגיל 18 מאנורקסיה רסטריקטר. אחרי תחילת הטיפולים בגיל 21 התחלתי מסלול הדרגתי של החלמה בבית חולים ובטיפול פרטי.
אני בחור בישיבת כרם ביבנה שיעור (מתחיל שנה ג') במסגרת תורתו אומנותו-ישיבה גבוהה. ברוך ה' אני מצליח ללמוד כמו שצריך בישיבה ואני מעביר שיעורים קבועים
Post Content שלום וברכה, אני סובלת ממחלה הנקראת יתר לחץ דם ריאתי ובעקבות כך אסור ליי להיכנס להיריון בשום אופן, הרופא המטפל המליץ על מירנה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.