פעולות הצלת חיים בעלות סיכויים קטנים
בס"ד לרב הלפרין שלום בסיום מאמרו של הרמ"מ פרבשטיין באסיא תשנ"ד כתוב: הלכה כדעת המ"מ שחולה שיש בו סכנה מותר לחלל שבת לכל הצרכים העשויים
שלום וברכה.
אני סטודנט הלומד קורס בנושא ביוטכנולוגיה ומשפט. במהלך הקורס עסקנו בשאלת ההנדסה הגנטית, ושם נשאלתי האם ע"פ ההלכה ניתן לקחת תאים מעובר בשלב מוקדם או מאדם לשם שימוש רפואי אחר. הדבר אמור ביצירת פיתוחים רפואיים שיתכן ובעתיד יהיו יעילים עבור בני אדם, כדוגמת השתלת כבד אשר יוצר מתאים אנושיים שהושתלו בגוף של חזיר, ועוד כהנה וכהנה. כמו כן נדרשתי לשאלה האם מותרת יצירת עוברים אנושיים בכדי שיופקו מהם אותם תאים ראשוניים מתחלקים, ואז להפיל את העובר בשלב מוקדם.
לתשובתכם אודה,
דיון בסיסי בשאלתך מופיע בדו"ח הועדה המיעצת לביו אתיקה של האקדמיה הלאומית למדעים בנושא תאי גזע.
הדוח פורסם באסיא עה-עו, עמ' 123-150.
ניתן לרכוש את חוברות אסיא דרך האתר של מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
בס"ד לרב הלפרין שלום בסיום מאמרו של הרמ"מ פרבשטיין באסיא תשנ"ד כתוב: הלכה כדעת המ"מ שחולה שיש בו סכנה מותר לחלל שבת לכל הצרכים העשויים
שלום , רציתי לשאול את כבוד הרב, האם יש חיוב הלכתי לקיים את הדרכות הרופאים ביחס לחשיבות ביצוע פעילות גופנית לאנשים בריאים כדי למנוע מחלות מסוכנות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.