עבודת פקידת מיון בשבת
שלום וברכה! אני סטודנטית, ומעוניינת לעבוד בתור פקידת קבלה במיון בבית-חולים, אולם העבודה כרוכה גם בעשיית משמרות בשבת. זה אומר כמובן לקבל טלפונים, כתיבה וכדו'.
בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י שו"ע יו"ד סימן שלט סעיף א' הבנתי כי המתת חסד אינה מותרת גם אם החולה סובל ייסורים קשים, אך לא מצאתי כל התייחסות של הרמב"ם לכך או בטורים וגם לא בתלמוד-פרט לכתובות, ל"ג ב הנוגע ל"הכאה שיש לה קצבה להכאה שאין לה קצבה" אך אינו עוסק בשאלתי במישרין. האם קיים בתלמוד ובקודיפיקציות התיחחסות לשאלה זו? תודה, הילה
חומר מקיף בנושא מצוי
1. באנציקלופדיה הלכתית רפואית, כרך ד' ערך "נוטה למות", עמ' 343-469. (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים, 1994)
2. אסיא חוברת עא-עב, "הבסיס ההלכתי להצעת החוק "החולה הנוטה למות" מאת פרופ' אברהם שטינברג, עמ' 25-39. לצפיה במאמר לחץ כאן.
שלום וברכה! אני סטודנטית, ומעוניינת לעבוד בתור פקידת קבלה במיון בבית-חולים, אולם העבודה כרוכה גם בעשיית משמרות בשבת. זה אומר כמובן לקבל טלפונים, כתיבה וכדו'.
שלום כבוד הרב, אנו עושות עבודה בביולוגיה על המחלה A-T. כידוע לך זו מחלה חשוכת מרפא הגורמת צער רב לילד ולהורים. המחלה גורמת לקריסת מערכות
אני נשוי שלוש שנים ללא ילדים עשינו טיפולי הפריה וTEFNA ולא נמצאו תאי זרע. הייתי רוצה לדעת מה דעת ההלכה לגבי תרומת זרע מגוי כאשר
שלום לפני כשנה התקנתי התקן מירנה. כל יתר האמצעים לא התאימו לי- ההתקן הומלץ לי מסיבות בריאותיות ע"י רופא נשים. מאז, יש לי דימום מועט
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.