יחס ההלכה לבדיקות לגילוי מחלות תורשתיות
שלום רב, רציתי להתעייץ ולשאול מה יחס ההלכה לעשיית בדיקות לגילוי מחלות תורשתיות? האם כל אדם ראשי לעשות את הבדיקות? מתי כדאי לבצע את הבדיקות?
שלום רב הרב ד"ר הלפרין,
ראיתי לנכון בעקבות מזכירות מכון שלזינגר, לפנות אליך לגבי סוגיה אותה אני חוקר במסגרת סמינריון אקדמי של המחלקה למזה"ת באוני' בר-אילן.
בעבודה המדוברת, אני מתכוון להשוות בין שיטות האתיקה לגבי ניתוק ממכשירים בין היהדות לאסלאם (באם יהיה מספיק חומר, אתמקד רק בעולם האסלאם).
תהיתי אם תוכל להפנות אותי למקורות רלוונטים ואולי במשפט לומר לי מה השורה התחתונה אצל כל אחד מהצדדים.
תודה רבה,
1. הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות" / פרופ' אברהם שטינברג, רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (מכון שלזינגר, 2006)
2. הצעת חוק: החולה הנוטה למות התשס"ב – 2002 / חברי ועדת שטינברג, אסיא סט-ע, עמ' 24-58 (מכון שלזינגר, 2002).
3. אסיא סט-ע "דו"ח הועדה הציבורית לענייני החולה הנוטה למות" פרופ' אברהם שטינברג, עמ' 5-23.
ב. מכון שלזינגר עוסק בשאלות מוסר, רפואה והלכה יהודית. אין לנו מידע מוסמך לגבי דתות אחרות.
אך ניתן להמליץ שתפנה לאב ד"ר ג'ורג' חורי, שהוא תיאולוג ופסיכולוג ונשיא בית הדין היווני-קתולי בחיפה. וכן שייח פרופ' פאדל מאנסור, שהוא ביולוג במכון וולקני, חבר ועד המנהל של המועצה הדרוזית העליונה, עוספיה.
שני אישים אלו היו חברים בועדת שטינברג שעסקה בהרחבה בנושא החולה הנוטה למות, כולל בשאלות אותן אתה מעלה
שלום רב, רציתי להתעייץ ולשאול מה יחס ההלכה לעשיית בדיקות לגילוי מחלות תורשתיות? האם כל אדם ראשי לעשות את הבדיקות? מתי כדאי לבצע את הבדיקות?
האם ישנה חובה רפואית, מוסרית או אתית להגיש עזרה רפואית לאוייב פצוע ומנוטרל בשדה הקרב כאשר אין חשש לסיכון עצמי? אנא עיזרו לי בדחיפות לצורך
ערב טוב. שאלתי היא בנושא נידה. אני עורכת מחקר השוואתי לגבי המחזור הנשי, וכיצד חוות אותו נשים דתיות לעומת חילוניות. כלומר האם רואות במחזור משהו
שלום,אני מעוניין לדעת האם ניתוח פלסטי (לצורך יופי ונוי,בעקבות תאונה או פגם לידתי וכו') עובר על הלכה, אם כן, אשמח אם תוכלו לפרט את האיסורים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.