לרב שלום
בהמשך לשאלה 7930 .תודה רבה על התשובה המפורטת.
בעניין מטופל בר דעת . מהי ההגדרה ההלכתית למטופל כזה? מי יכול להגדיר אותו כך? השאלה היא כמובן בעניין החובה להזין את האדם בכל מצב למעט המצבים שאותם הרב ציין.
תודה רבה
כבר כתב הרמב"ם שיש קושי בכתיבת הגדרות לפסול של 'חוסר דעת'.
במקרים הקיצוניים – אין בעיה והדבר ניכר לכל.
במקרי הביניים יש צורך בבדיקת דיין בעל נסיון.
כדאי לדעת כי לגבי פסילת האדם עקב 'חוסר דעת' יש הבדל בין הגישה המצמצמת של חז"ל לבין הגישה המרחיבה של המטפלים הפסיכיאטריים. ראו במאמרו של הרב שלמה אבינר, על ההבדל הזה, בספר: רפואה והלכה-הלכה למעשה (מכון שלזינגר, ירושלים תשס"ו), עמ' 69-72 (הספר נמצא גם במאגרים הדיגיטליים 'אוצר החכמה' ו'אוצרות התורה').
שלום לרב, אני בהריון וב- ט' באב אהיה בעז"ה בסוף שבוע 17. בהריון זה, כמו בקודמיו סבלתי מדימומים והפרשות דמיות לסרוגין בין השבועות 11 ל-
האם מותר להשתמש באמצעי מניעת הריון (לנשים או לגברים) ומתי אפשר?(גלולות,קונדומים,….)
הרב ד"ר הלפרין שלום! שלחתי לרב מייל ובו שאלה לגבי כשרות חלב-אם. מדובר בשאלה לצורך כתבה שאני מכינה בנושא הקמת בנק חלב אם בישראל. אודה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.