Thanks very much for the response. I wonder if I could trouble you to outline the reasons for the Rabbi Shlomo Zalman Auerbach’s issur and specifically why it is forbidden to use a gentile surrogate mother, even if one intends to convert the offspring afterwards. The reasoning here is of great interest to me.
You may find a partial answer to your question in Nishmat Avraham (Heb.) vol. 4 (Even ha-Ezer) 2:2, and in my article “Medical-Halakhic Decisions of Rabbi Shlomo Zalman Auerbach,” Assia 57-58 (1997), pp. 17-61, sections. 3-4 (Heb.).
שלום רב אני ואשתי מנסים זה זמן רב להביא ילדים לעולם נראה כי לאישתי יש את הסימנים של ממשפחת הדורקטי ללא דם אשמח לדעת אם
בס"ד אני אהיה בעזרת ה' בשבוע 40 בצום יום הכיפורים , תאריך הלידה המשוער הוא יום לאחר הצום. זהו הריון ראשון, סה"כ תקין ברוך ה'
לרבנים שלום, אני מתבייש לכתוב, אבל זו יכולה להיות שאלה חשובה. האם אני כרות שפכה, אם האבר שלי עקום (גם שלא בזיקפה)? האם מותר לי