הוצאת שכבת זרע לבטלה ברמב"ם
רציתי בבקשה לברר על ידכם את דברי הרמב"ם בעניין הוצאת שכבת זרע, והאם יש לכך סימוכין כיום מעולם הרפואה."שכבת זרע היא כח הגוף וחייו ומאור
אדם מבוגר סובל מטחורים, ואינו יכול לנגב לאחר יציאה אלא על ידי שטיפה במים חמים, כך לפחות לפי טענתו. כאשר הוא מתארח בבית מלון והמים החמים מתחממים על ידי חשמל, הוא שואל כיצד ינהג?
לפני כשלושה שבועות העברנו אליך את תשובתו של הרב פרופ' אברהם:
"אינני מבין את השאלה. אם המים חוממו באיסור אז אין היתר להשתמש בהם ובמיוחד במקרה זה כי אינני רואה שום הבדל בין ניגוב עם מים קרים לבין ניגוב עם מים חמים. אם בכל זאת הוא זקוק למים חמים, יעמיד דוד מים חמים על פלטה של שבת (לפני שבת) או ימלא טרמוס עם מים חמים לפני שבת.
צריך להיזהר לא לשתמש בנייר או בד רטוב כדי לנגב כי יש בזה איסור של סחיטה."
מן הראוי להוסיף כאן, שאם המים מתחממים באמצעות דוד שמש אזי מותר לו להשתמש בהם גם בשבת.
גם במקום בו המים אינם מתחממים בשבת עד כדי שהיד סולדת בהם, אלא עד רמה של מים פושרים חמימים, גם אז מותר, בנתוני השאלה, להשתמש בהם בשבת.
רציתי בבקשה לברר על ידכם את דברי הרמב"ם בעניין הוצאת שכבת זרע, והאם יש לכך סימוכין כיום מעולם הרפואה."שכבת זרע היא כח הגוף וחייו ומאור
שלום רב,אני בתחילת טיפול של IVF(כלומר שלב ההזרקות)האם תהליך השאיבה ו/או החזרת העוברים, צריך להעשות רק לאחר הטבילה במקווה?כיון שהרופא אומר שייתכן שתהליך השאיבה יתרחש
כב' הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א שלום וברכה!הופניתי למעכ"ת אודות הח"מ ורעייתו שתחי' שמזה כ-12 שנים לא זכתה רעייתי להרות, אדגיש יש לנו בן שכיום בן
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.