הצלת חיים של מכשיר מושתל – האפשרות לשינוי הגדרות פעולתו
לרב הלפרין שלום נשאלתי על אדם שיש לו קוצב ומכשיר החיאה מושתל: implanted defibrillator. האדם מבוגר מאד, סובל מדינמסיה במצב מתקדם, ואחרי אינספור התקפי לב,
thank you very much- B"H my sister in law picked up the phone for me last week in Bayit V'gan.
One question that remained unanswered (I have since obtained and learned Shut Maase Choshev, Chashmal B'Halacha, and Electricity and Shabbos (in English):
I would like to know which poskim have sanctioned or encouraged use of the phone on shabbos.
thank you
a. In cases of “pikuch nefesh” or “safek pikuch nefesh” there is no reason to use “grama phone” and a regular phone may be used.
b. In cases that are not “pikuch nefesh” or “safek pikuch nefesh”, if the situation is not urgent, no phone should be used.
c. If it is an urgent case (“tzorech gadol”) but it is not “pikuch nefesh” or “safek pikuch nefesh” – than, and only then, a grama phone should be used according to the late Rav Shlomo Zalman Auerbach.
לרב הלפרין שלום נשאלתי על אדם שיש לו קוצב ומכשיר החיאה מושתל: implanted defibrillator. האדם מבוגר מאד, סובל מדינמסיה במצב מתקדם, ואחרי אינספור התקפי לב,
שלום, רציתי לדעת אם אשה יכולה ללכת לטיפול שיאצו אצל מטפל גבר? (העניין ללכת דווקא אליו הוא כי ביררנו ומצאנו שהוא הטוב ביותר באזורינו. אין
אני בהריון ובשבוע של יום כיפור אהיה בשבוע 36 האם לצום? אני בת 43, ההריון תקין, יש תחילת צירים אבל לא משמעותיים (עם הילד הראשון
האם יש איזה שהיא בעיה הלכתית עם טיפולי לייזר? (הורדת משקפיים,הורדת שיער וכו' תודה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.