אבהות לאחר מיתה
אני סטודנט לרפואה באוניברסיטת ת"א. אני עושה עבודה בנושא "אבהות לאחר מיתה", ובחיפושי אחרי מקורות, נתקלתי במאמר Post-Mortem Sperm Retrieval, שפורסם בשנת 2001 ב-JME 4,1.
thank you very much- B"H my sister in law picked up the phone for me last week in Bayit V'gan.
One question that remained unanswered (I have since obtained and learned Shut Maase Choshev, Chashmal B'Halacha, and Electricity and Shabbos (in English):
I would like to know which poskim have sanctioned or encouraged use of the phone on shabbos.
thank you
a. In cases of “pikuch nefesh” or “safek pikuch nefesh” there is no reason to use “grama phone” and a regular phone may be used.
b. In cases that are not “pikuch nefesh” or “safek pikuch nefesh”, if the situation is not urgent, no phone should be used.
c. If it is an urgent case (“tzorech gadol”) but it is not “pikuch nefesh” or “safek pikuch nefesh” – than, and only then, a grama phone should be used according to the late Rav Shlomo Zalman Auerbach.
אני סטודנט לרפואה באוניברסיטת ת"א. אני עושה עבודה בנושא "אבהות לאחר מיתה", ובחיפושי אחרי מקורות, נתקלתי במאמר Post-Mortem Sperm Retrieval, שפורסם בשנת 2001 ב-JME 4,1.
ביום החמישי לספירת שבעה נקיים התבלבלתי בהלכות. באותו יום עשיתי הפסק טהרה בבוקר ולפני השקיעה עשיתי בדיקה של שבעה נקיים. יום למחרת לא עשיתי בדיקה
טמס על סוכריות מציצה עם טעמים שונים לטיפול מהיר בצרבת-טאמס- לא ראיתי כשרות. האם ניתן להשתמש בתכשיר זה ? תודה ח.א
רב שלומים.מהו גדר "יורה כחץ"?ברצוני לדעת מה הוא הגדר של המקשה עצמו לדעת שאסרו חז"ל?מה עם זקיפה המתעוררת כ"פ ביום.האם זקיפה בלי הוז"ל הוא חטא?מנין
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.