כדורים בשבת
שלום, אני צריכה לקחת כדורים יומיים לתקופה ארוכה, פחות או יותר באותה שעה. באופן עקרוני, הכי נוח, לקחת את הכדור בבוקר. ההתלבטות שלי היא לגבי
מהם הכללים לגבי מניעת טיפול רפואי, משום "שב ואל תעשה"?
אשמח להתייחסות ספציפית לילד הסובל משיתוק מוחין, פיגור עמוק ועוד תסבוכות, שסובל כרונית מדלקות ריאה ומגיע למצוקות קשות שעלולות ללא טיפול להוביל למוות. הרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות, היום הוא בן חמש אבל סובל ומצבו הבריאותו לא טוב.
הכללים המתירים להמנע מטיפול רפואי קובעים שאין היתר למנוע טיפול רפואי אלא אם כן מדובר בחולה המקיים 3 תנאים:
1. הוא נוטה למות (לפי הערכות הרופאים לא נותרו לו יותר מחודשי חיים ספורים)
2. הוא סובל מאוד, בסבל קשה שאדם רגיל מעדיף למות במצבי סבל כאלה.
אם החולה נמצא בהכרה קיים גם תנאי שלישי
3. החולה רולה למות ולא לחיות.
ראה את מאמרו של הרב פרופ' אברהם שטינברג – הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות", אסיא עא-עב עמ' 25-39.
להלן קישור למאמר דרך אתר מגון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.02.asp
שלום, אני צריכה לקחת כדורים יומיים לתקופה ארוכה, פחות או יותר באותה שעה. באופן עקרוני, הכי נוח, לקחת את הכדור בבוקר. ההתלבטות שלי היא לגבי
שלום רב יש לי תינוק יונק בן 6 חודשים. רק עכשיו הוא מתחיל טעימות ירק (אוכל 2-3 כפיות פעם ביום, עוד לא מהווה ארוחה) ולא
ילמדונו רבותינו: סביב בעית החמץ בכנרת בפסח: 1. האם מולקולת עמילן חמץ שהתחמצנה והתפרקה (לגלוקוז?) נשארת אותה חתיכת איסור (למ"ד שאין סף תחתון ל'משהו'). 2.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.