אי מניעת מוות
שלום לכבוד הרב אני סטודנט לסיעוד שנה ב` וכעת אנו נמצאים בשלב התנסויות קליניות בבית חולים במהלך ההתנסות עולות שאלות אתיות רבות וממש חשוב לי
מהם הכללים לגבי מניעת טיפול רפואי, משום "שב ואל תעשה"?
אשמח להתייחסות ספציפית לילד הסובל משיתוק מוחין, פיגור עמוק ועוד תסבוכות, שסובל כרונית מדלקות ריאה ומגיע למצוקות קשות שעלולות ללא טיפול להוביל למוות. הרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות, היום הוא בן חמש אבל סובל ומצבו הבריאותו לא טוב.
הכללים המתירים להמנע מטיפול רפואי קובעים שאין היתר למנוע טיפול רפואי אלא אם כן מדובר בחולה המקיים 3 תנאים:
1. הוא נוטה למות (לפי הערכות הרופאים לא נותרו לו יותר מחודשי חיים ספורים)
2. הוא סובל מאוד, בסבל קשה שאדם רגיל מעדיף למות במצבי סבל כאלה.
אם החולה נמצא בהכרה קיים גם תנאי שלישי
3. החולה רולה למות ולא לחיות.
ראה את מאמרו של הרב פרופ' אברהם שטינברג – הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות", אסיא עא-עב עמ' 25-39.
להלן קישור למאמר דרך אתר מגון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.02.asp
שלום לכבוד הרב אני סטודנט לסיעוד שנה ב` וכעת אנו נמצאים בשלב התנסויות קליניות בבית חולים במהלך ההתנסות עולות שאלות אתיות רבות וממש חשוב לי
אני סובל מפצעי בגרות על הפנים . האם מותר לי בשבת למרוח משחה מקומית לטיפול ? האם מותר לי למרוח חומרים טבעיים כמו שמן זית
שלום רב, האם אדם שעבר ניתוח אקספלורציה שבוצע בגלל תסביב באשך נחשב פצוע דכא?
שלום רב. נקראתי לערוך סדר בדיור מוגן לקשישים, חלקם כבדי שמיעה. נשאלתי אם בנמצא רמקול המותר לשימוש בשבת וחג. למרבית הפתעתי מסתבר שיש, דוגמת זה