שאלות בעקבות המאמרים בספר "קביעת רגע המוות" (2)- המשך ל#4494
בעקבות התשובות שקיבלתי יש לי עדיין חמש שאלות. תחילה אכתוב אותן, ולאחר מכן ארשה לעצמי להסביר את הרקע (העיוני) לשתי השאלות הראשונות. כדי שלא להטריח,
שלום רב,
אני כהן, ואני מתנדב במד"א ועובד בחברה פרטית של אמבולנס המעניק שירות רפואי מלא.
יוצא לי שאני מגיע לביתי חולים בעיר ויש שילוט של "אזהרה לכהנים", או שאני נכנס למיון ונמצא שם אדם שנפטר, אך אין באפשרותי לצאת או שלא להיכנס כלל בשל היותי עם חולה / פצוע הזקוק לטיפול הרפואי של ביה"ח, וישנם מקרים נוספים הממתינים שאתפנה.
שאלתי היא מהי ההלכה לגבי עניין כהן ?
מה כדאי לעשות במקרה של נפטר בבית החולים או בחדר המיון – ואני עם חולה / פצוע על האלנוקה שלי?
אשמח לקבל תשובה בהקדם בשל הצורך היום יומי בעבודתי.
תודה
מ' ט' כ'
אם החולה שלך חולה שיש בו סכנה או אפילו חשש לסכנה מותר לך ליכנס ולעביר אותו למקום שם יקבל טיפול ואז אתה חייב לצאת מן המקום. אם אתה בטוח שלחולה אין סכנה, אסור לך ליכנס לאותו חדר, כגון חדר מיון, שם יש נפטר אך אם הנפטר נמצא בחדר אחר ואין כניסה משם לחדר בו אתה נמצא, מותר.
הערה: "אין כניסה מחדר הנפטר לחדר בו אתה נמצא"- הכוונה שאין מעבר פתוח המחבר בין שני החדרים, וכמו כן אין מעבר פתוח בין הנתיב בו אמור הנפטר לעבור אחר כך לבין החדר בו אתה נמצא עכשיו.
בעקבות התשובות שקיבלתי יש לי עדיין חמש שאלות. תחילה אכתוב אותן, ולאחר מכן ארשה לעצמי להסביר את הרקע (העיוני) לשתי השאלות הראשונות. כדי שלא להטריח,
שלום שאלתי מופנייית לרב ד"ר הלפרין ברצוני לכתוב עבודה מקיפה בעניין פסיכאטריה והלכה וגם פסיכולוגיה והתמודדות עם דעות היהדות לגבי הנפש רציתי לשאול האם הרב
שלום רציתי להתעניין רפואית והלכתית לגבי טבילת גברים, כאשר המקווה רותח או קר מאד. האם יש בזה סכנה בריאותית? אם כן, האם יש לטבול בכ"ז
שלום רב!! אינני יודעת אם הינכם הכתובת הנכונה לשאלה, אך אם כן, אשמח להתייחסות. לאחרונה יצא לי להתקל מספר פעמים בהסברים ביולוגיים להתנהגויות שונות של