תרומת זרע – מיהודי או משאינו יהודי?
לגבי תרומת זרע, אם נמצא יהודי שזהותו ידועה ומוכן לתרום זרע לזוג חשוך ילדים. האם זו בעיה הלכתית? מה עדיף זרע מתורם יהודי ידוע או
שלום הרב
שמי מ',
אני לא רואה היום מערכת המגדלת תלמידי חכמים בעלי רקע מדעי.
בעצם, אין אף מוסד העוסק בכך באמת. אין אף מוסד המקנה ויוצר גישה אינטגרטיבית בין השניים.
והתוצאות מדברות בעד עצמן. כל הת"ח הגדולים של "תורה עם דרך ארץ, הם יצירי האסכולה הגרמנית של פעם, שהיתה ואיננה עוד.
גם לא מכון לב ולא בר אילן, מעמידים זן זה של ת"ח.
הישיבות התיכוניות מגדלות אותנו בעולם חצוי של קודש וחול, ללא אינטגרציה. כאשר התנ"ך והמחשבה משובצים עם לימודי החול……
אני לא רואה את הדור שמחליף את פרופ'י לב, פרופ' יהודה לוי, פרופ' מאיר שוורץ (יבלחטו"א) ודומיהם.
איך מגדלים דור של ת"ח בעלי הבנה וידיעה במדעים, ובעלי גישה אינטגרטיבית, מאחדת?
א. לגבי "אני לא רואה": המשנה בשני מקומות בש"ס כבר הזכירה לנו כי " לא ראינו — אינו ראיה".
ב. לגבי "אין מוסד העוסק בכך באמת": למיטב ידיעתי גם בעבר צמחו גדולים אינטגרטיביים על רקע אינדבידואליסטי ולא כתוצרת מוסדית
ג. לגבי "התוצאות המדברות בעד עצמן":
קביעה זו קצת תמוהה בעיני. אם הכונה לגדולי ישראל בעלי הבנה גם במתמטיקה ובמדעים, האם החזון אי"ש, למשל, לא עונה לקריטריונים הללו? האם הרב י"א הלוי הרצוג לא עונה לקריטריונים הללו? ובנוסף אני מכיר אפילו היום לא מעט תלמידי חכמים צנועים שעונים בשופי לקריטריונים שציינת.
לגבי תרומת זרע, אם נמצא יהודי שזהותו ידועה ומוכן לתרום זרע לזוג חשוך ילדים. האם זו בעיה הלכתית? מה עדיף זרע מתורם יהודי ידוע או
בס"ד שאלה: האם מותר להשתמש בוזלין טהור או שאר סוגי וזלין, למריחת רצועות התפילין?
שמענו על בעיית כשרות בכדורים מסוג advil liqvid gel האם באמת ישנה בעיה כזו? ובכלל מהם אם בכלל ההקפדות שצריך להקפיד בנוגע לכשרות בתרופות
כרופא מיילד בהדסה ה"צ ניתקלתי לאחרונה במקרה בו אשה סרבה לביצוע ניתוח קיסרי דחוף באינדיקציה של סבל עוברי בטענה שהיא אשה בריאה ואין הצדקה "לסכנה"