האיסורים בניתוק מכשירים
מה האיסורים ההלכתיים בניתוק אנשים חולים (במחולות סופניות -צמחים -זיקנה וכו'…) ממכשירי הנשמה והחייאה? (אנשים שעוברים סבל וכאב) ברשותם-במקרים בהם, הם בהכרה. או לא ברשותם-
שלום וברכה,
שמי ס', נשואה+2, דתיה, סטודנטית לסיעוד, שנה ג', באוניברסיטת חיפה, ואני זקוקה בדחיפות לעזרה במציאת מאמר מחקרי, מנקודת מבט גניקולוגית, שמראה ומוכיח את יתרונות הטבילה במקווה טהרה בקרב נשים שטובלות ומקפידות על דיני טהרה, לעומת נשים שלא טובלות במקווה- ועל איך שזה משפיע על בריאותן, על שיעור זיהומים נמוך יותר, או על מצב בריאותי נשי טוב יותר, וכדומה. העיקר מאמר שמוכיח ומחזק את דיני הטהרה מבחינה מדעית.
תודה רבה מראש, ומקווה שאכן יש מאמרים בנושא,
ס כ
א. חכמינו הבינו כי שמירת איסור הנדה מסייע לשלום בית, בכך שהוא מאפשר תהליך של התחדשות בכל חודש, תהליך המונע שגרה שמביאה להחלשת הקשר הזוגי. המקור (מסכת נידה דף ל"א עמוד ב'):
"היה רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה? מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה"
ב. יש מחקרים המראים על ירידה בשכיחות סרטן הרחם אצל נשים השומרות על דיני נדה אך לא ברור מה המנגנון של התופעה, וייתכן שהוא קשור לעצם הנאמנות לבן הזוג, נאמנות שהיא שכיחה יותר בקרב השומרות על טהרת הבית.
מקורות:
מה האיסורים ההלכתיים בניתוק אנשים חולים (במחולות סופניות -צמחים -זיקנה וכו'…) ממכשירי הנשמה והחייאה? (אנשים שעוברים סבל וכאב) ברשותם-במקרים בהם, הם בהכרה. או לא ברשותם-
שלום לכבוד הרב! לאחרונה עסקתי מעט בסוגיית מניעת הריון.ישנם כמה דברים הטעונים לי עוד ברור גם רפואית וגם הלכתית. 1.האם נטילת גלולות משולבות לאישה מניקת
שלום רב, בני בן 23.5 סובל מאפילפסיה (GrandMal) ובעל תפקוד שכלי גבולי. בהיותו קטן טופל ע"י פרופ' שטינברג. כמו כן טופל ע"י ד"ר בלאט באופן
שלום רב,כיוון שראיתי שיטות שונות ודעות שונות אשמח שמכון שלזינגר יעשה לי סדר הלכתי.אשתי אחות בבית החולים לניאדו בנתניה. אנחנו גרים בכפר הרוא"ה (מרחק של
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.