pregnancy and life endangerment
Hi, I was wondering if you could help me. I am in a position where it is likely that it is unsafe for me to
שלום רב אני סובלת מילדות מבעיות של בררנות יתר באכילה. שמעתי כי ישנן דרכים לטפל בנושא דרך היפנוזה (לנסות ולשנות את ההרגלים הללו). האם ישנו סיכון בטיפול שכזה והאם ישנה מניעה הלכתית לעשות זאת ? תודה
א. לגבי הסיכון בטיפול היפנוטי – ראוי להתיעץ עם הרופא המטפל.
ב. מבחינה הלכתית כבר פסקו הפוסקים שאין איסור הלכתי בטיפול היפנוטי כל עוד המהפנט לא גורם למהופנט המטופל לעבור עבירות או לזלזל באיסורים.
ג. להלן דברי הנשמת אברהם (כרך ב' יו"ד ס' קעט, סוף ס"ק א) בשם הגרמ"פ פינשטיין באגרות משה יו"ד חלק ג', סי' מד:
———————
ולגבי טיפול בהיפנאטיזם, כותב האג"מ: שלא הוא ולא הגרי"א הענקין שליט"א רואים בזה איסור כי אין בזה כשוף, אלא שיש כח לאיזה אנשים להשפיע על אנשים חלושי העצבים. אך יש לחוש אם הרופא העושה זה הוא חשוד לעבור על איסורי תורה שמא יאמר לו לעשות דבר איסור, ולא יחשב אונס כיון דהביא עצמו לידי כך. ואם אין לחוש לזה כגון ברופא שהוא שומר תורה או באופן אחר שאין לחוש לאיסורין ולבטול מצות, אין בזה איסור. ואפילו לחולה שאין בו סכנה מותר, ואין בזה חשש זלזול בגופו דהוה כלא אפשר שמותר לזלזל בעצמו ולהתבזות כדאיתא בסנהדרין כו ע"ב, עכ"ד.
———————
ניתן לראות את הנשמת אברהם בלינק הבא: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.179.asp
Hi, I was wondering if you could help me. I am in a position where it is likely that it is unsafe for me to
שלום, אני חודשיים אחרי לידה וכבר שבועיים ללא דימום וללא כתמים (בדקתי במהלך השבועיים, אבל לא באופן רצוף כי שכחתי כמה פעמים). ביום חמישי האחרון
בס"ד שלום, בשיעור האחרון בקורס דנו בשימוש באמצעי מניעה, לא ברור לי האם השימוש בגלולה להפסקת הריון (גלולה צרפתית חמור יותר משימוש בהתקן תוך רחמי?
האם ניתן להבין מתשובתו של הרב שאם הרופאה אומרת שיש בכך צורך אני אוכל לקחת את הגלולות עוד כחודש לאחר החתונה?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.