החייאת חולה מבוגרת חולת אלצהיימר – מונשמת ומחוברת לזונדה
שלום ברצוני להתייעץ עם רב המכון בנוגע לשאלה רפואית הלכתית. סבתי חולה מזה שנים במחלת אלצהיימר, כרגע היא נמצאת בבית חולים מונשמת ומחוברת לזונדה, בימים
שלום!
הייתי שמח לדעת חוות דעתכם, שאלה שאקווה שלא תהייה מעשית לעולם, אולם בשל מצבי המדרדר עולה חלילה שכן להיות כזו.
– מי שנולד עם הפוספאדיאס חמור, ועבר כמה ניתוחים לתיקון. למיטב הבנתי נחשב כות שפכה בלי הניתוח, אך בידי שמיים "סריס חמה" ומותר לבוא בקהל.
– לאחר הניתוח נחשב בריא בכל מקרה.
-אך כעת שוב ניזוק, ונפגע השופכה ע"י סיבוכי טיפול רפואי (צורך תמידי בהרחבת השופכה המשוחזרת, שלבסוף פגע בה קשות)
זו השאלה:
האם במצב שבו נוצר פתח בשופכה ע"י טיפול כנ"ל, נחשב האדם כרות שפכה האסור בקהל כי זה "בידי אדם" או שהכל נחשב כהמשך הפגיעה מלידה, ו"בידי שמיים" ומותר?
ומה הדין למי שב"ה כבר נשוי?
תודה רבה!
אנא אל תפרסמו בפומבי את שאלתי זו. תודה!
א. מי שיש לו היפוספדיאס מולד איננו כרות שפכה, כפי שכתב הבן איש חי בשו"ת רב פעלים, שהבאתיו במאמר שצויין בתשובתי הקודמת (#6195).
ב. לגבי פגיעה בניתוח – ברוב הגדול של המקרים לא יהיה כאן חשש לכרות שופכה ואין שום חשש כלל.
באותם מקרים נדירים בהם יש ספק, גם אז להלכה אין איסור לבוא בקהל מאחר ואנו סומכים על מה שכתב החת"ם סופר בשם הסמ"ג, כי כל מה שנגרם ע"י טיפול רפואי אין בו משום כרות שפכה.
שלום ברצוני להתייעץ עם רב המכון בנוגע לשאלה רפואית הלכתית. סבתי חולה מזה שנים במחלת אלצהיימר, כרגע היא נמצאת בבית חולים מונשמת ומחוברת לזונדה, בימים
אני בסוף חודש תשיעי, יום כיפור הוא אחרי התאריך המשוער שלי. מהן ההלכות לגבי הצום בהריון וליולדת (במקרה ואלד לפני או במהלך הצום?). תודה.
שלום וברכה, לקראת צום ט' באב, אני מעוניינת לדעת מה הדין לגבי מעוברת וצום. פרטים: אני בשבוע 22 להריוני, ב"ה עד כה הכל תקין. מעבר
שלום לכבוד הרב כשהייתי בשבוע 20 להיריון נמצא העובר ללא דופק ונאלצתי לעבור הפלה עם ציטוטק וללא גרידה ב"ה. השאלה היא האם אני חייבת בצום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.