PGD בהלכה ושהשימוש שנעשה בעוברים הנשאים
שלום, רציתי לדעת מה אומרת ההלכה על pgd. ומה עושים עם העוברים הנשאים-האם משרישים אותם או שעושים בהם ניסויים?
שלום!
הייתי שמח לדעת חוות דעתכם, שאלה שאקווה שלא תהייה מעשית לעולם, אולם בשל מצבי המדרדר עולה חלילה שכן להיות כזו.
– מי שנולד עם הפוספאדיאס חמור, ועבר כמה ניתוחים לתיקון. למיטב הבנתי נחשב כות שפכה בלי הניתוח, אך בידי שמיים "סריס חמה" ומותר לבוא בקהל.
– לאחר הניתוח נחשב בריא בכל מקרה.
-אך כעת שוב ניזוק, ונפגע השופכה ע"י סיבוכי טיפול רפואי (צורך תמידי בהרחבת השופכה המשוחזרת, שלבסוף פגע בה קשות)
זו השאלה:
האם במצב שבו נוצר פתח בשופכה ע"י טיפול כנ"ל, נחשב האדם כרות שפכה האסור בקהל כי זה "בידי אדם" או שהכל נחשב כהמשך הפגיעה מלידה, ו"בידי שמיים" ומותר?
ומה הדין למי שב"ה כבר נשוי?
תודה רבה!
אנא אל תפרסמו בפומבי את שאלתי זו. תודה!
א. מי שיש לו היפוספדיאס מולד איננו כרות שפכה, כפי שכתב הבן איש חי בשו"ת רב פעלים, שהבאתיו במאמר שצויין בתשובתי הקודמת (#6195).
ב. לגבי פגיעה בניתוח – ברוב הגדול של המקרים לא יהיה כאן חשש לכרות שופכה ואין שום חשש כלל.
באותם מקרים נדירים בהם יש ספק, גם אז להלכה אין איסור לבוא בקהל מאחר ואנו סומכים על מה שכתב החת"ם סופר בשם הסמ"ג, כי כל מה שנגרם ע"י טיפול רפואי אין בו משום כרות שפכה.
שלום, רציתי לדעת מה אומרת ההלכה על pgd. ומה עושים עם העוברים הנשאים-האם משרישים אותם או שעושים בהם ניסויים?
האם מותר בשבתות ובימים טובים להשתמש במשקפיים מיוחדות הנקראות משקפי GYM , והם משקפיים לתרגול טבעי לשיפור הראייה. אין בשימוש במשקפיים אילו שום הפעלה של
שלום, עלי להתחיל לקחת היום (יום חמישי 28 בספטמבר) 3 כדורי מקרודנטין ביום במשך שבוע עקב חיידק קולי שחדר לי במערכת השתן. שאלתי האם אני
שלום כבוד הרב. רציתי לדעת האם חל איסור הלכתי על נוכחות אישה (רווקה ) בהלוויה בבית קברות בזמן שהיא בנידה ? וממה נובע איסור זה?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.