organ donation after death
I am writing a Dvar Torah on organ donation after death. Could you please send me information as to what Torah says to this point
שלום הרב ד"ר הלפרין,
תוכל להסביר לי מהו הקושי ההלכתי הנעוץ בשימוש בזרע מבנקי זרע בישראל (ומדוע זרע של גוי, כשפי שהוסבר לי, נחשב מותר לשימוש?). תוכל להסביר לי מהם "ילדים שתוקים?"
אין מדובר בהסברים לציטוט, אלא לצורך הבנתי בלבד
בתודה מראש,
ה
א. שימוש בתורם יהודי אנונימי יוצר צאצא שיש לו אב לא ידוע. ולכן הצאצא הזה עלול לפגוש את אחותו מאביו, להתאהב בה ולהינשא לה.
התוצאה: גם סיכון מוגבר למומים מולדים קשים של הצאצא, וגם חשש לממזרות שלו.
לעומת זאת, כאשר ההורים אינם בני אותה דת — אחד/ת יהודי/ה והשני/ה גוי/ה, אזי הצאצא מתייחס רק לאמו ולא לאביו.
לכן אם האם גויה והאב יהודי — מבחינה הלכתית הוא נחשב כבן לאימו הגויה ואיננו מתייחס לאביו היהודי הביולוגי,
וכן להיפך, כשהאם יהודיה והאב גוי — הצאצא מתייחס רק אליה ולא אליו. כך שבעיית הממזרות לא קיימת. (ואם תרומת הזרע מגיעה מחו"ל, אזי גם הסיכון למומים מולדים הופך להיות זניח)
ב. שתוקי הוא צאצא של זונה שאיננה יודעת ממי נתעברה, ולכן אין לו אב ידוע. במסגרת המלחמה בתופעת הזנות, חכמים גזרו על השתוקי שיפסל מלבוא בקהל.
I am writing a Dvar Torah on organ donation after death. Could you please send me information as to what Torah says to this point
שלום לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפריןראשית, אציין כי אני נהנה לקרוא את מאמריו של הרב, וכן לשמוע את נאומיו שנאמרו בכנסים של מכון פועה –
אשתי בהיריון בחודש שמיני ועקב שחשה צירים הלכה לבית חולים ועברה 3 בדיקות רופא (נשארה למעקב למשך הלילה) ולאחר מכן ראתה מעט דם (בכל אחת
יש חילונים שלא מאמינים באלוקים כי הם אומרים שלא ייתכן שהיהודים כל כך סבלו בשואה וזה נראה שאלוקים לא שמע.. אני יודעת שאלוקים היה בשואה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.