היחס ההלכתי לניתוחי מתים
שלום רב,במסגרת לימודי- תואר ראשון במשפטים, נדרשתי לעשות סמינריון בנושא המשלב הלכו.בחרתי בנושא ניתוחי מתים בשל העניין ובשל המחלוקת שהולכת ומתפתחת בשנים האחרונות.כידוע לי ישנן
שלום רב בעקבות בעיות פוריות הומלץ לנו ע"י מומחה לפוריות לבצע הזרעה תוך ריחמית (כמובן שהזרע של הבעל והוא עובר השבחה)
האם יש בעייה מבחינת ההלכה?
ואם יהיה דימום עלי לשמור 7 ימים נקיים ולטבול?
אם כן, לא יכול להזיק לתהליך הטיפול? אותם שאלות לגבי הזרעה חוץ ריחמית.
שאלה נוספת: מה ההלכה אומרת על כך שלרופאים יש היתר לגעת ולבדוק אותנו במקומות אינטימיים ובמיוחד בטיפולים מהסוג הזה שבו גופנו נתון בידיהם החל משלב הבידקות וכלה בלידה. סביר להניח ששהלכה לא מתנגדת לזה אך עדיין לא נוח לי שפתאום הגוף שלי הופך להיות נחלת הכלל.
תודה רבה
מבחינת ההלכה אין בעיה עקרונית, אבל במקומות בהם אין הקפדה מוחלטת על נוהלי הבטיחות היו מקרים של החלפת מבחנות הזרע בין משפחות שונות.
לשם כך קיימת האפשרות להיעזר במנגנון הפיקוח המקצועי של מכון פוע"ה (טל' 026515050 בשעות העבודה).
ב. לגבי דימום, השאלה איננה טריביאלית, ולכן יש להתייעץ בכל מקרה עם רב פוסק.
העיקרון הוא, שאם האשה נמצאת בחזקת טהרה, ומופיע דימום שמקורו פגיעה רקמתית כמו שקורה לעיתים קרובות בתהליכים מסוג זה בתנאים כאלה, אם אין חשש שמעורב כאן גם דימום הורמונלי, האשה לא נאסרת.
גם כשצריך טבילה, אין בכך פגיעה בסיכויי הטיפול.
ג. לשאלתך השלישית. זוהי שאלה מצויינת, ולכן על פי ההלכה על הרופא לבדוק ולגעת רק עד כמה שהכרחי לבריאות המטופל.
בכל מקרה כיום ניתן לבחור גם ברופאה, ואז ייתכן שהמצב טוב יותר.
שלום רב,במסגרת לימודי- תואר ראשון במשפטים, נדרשתי לעשות סמינריון בנושא המשלב הלכו.בחרתי בנושא ניתוחי מתים בשל העניין ובשל המחלוקת שהולכת ומתפתחת בשנים האחרונות.כידוע לי ישנן
שלום רב, לפני כחודשיים עברתי ניתוח פיסורה ואולם הנני חייב להקפיד עפ"י הוראת הרופאים בשתיית 2 ליטר מים לפחות ליום כי אלמלא כך גובר הסיכון
שלום רב, אני סטודנטית לחינוך ותושב"ע. במסגרת עבודת הגמר שלי אני מחפשת קונפליקט בין ההלכה לרפואה, האם קיים?והיכן? אינני יודעת אם במסגרת תפקידכם אתם עונים
שלום רב, אני בקשר עם בחור כבר מעל שנה ואנו מעוניינים להתחתן כמה שיותר מהר ולהקים בית יהודי כשר. אולם, אני עוברת טיפולי לייזר להסרת