הפסקת הריון עקב מום קשה ביותר
אשתי בשבוע ה18 להריונה .בבדיקות שערכנו בשבוע 11 (שקיפות עורפית) קיבלנו תוצאה ירודה ביותר המצביעה על הסתברות של 1:2 על אפשרות לטריזומיה 18 -אשר הינה
שלום וברכה,
אני מחפשת חומר לצורך כתיבת עבודה, בנושא "הזרעה מלאכותית".
העבודה שלי מתמקדת בעמדת ההלכה, האם זה מותר? מה מעמד הוולד(ממזר)? מה מעמד האישה (נואפת)?- לגבי זרע מתורם יהודי או זרע של גוי.
העבודה שלי אמורה להתמקד בשתי עמדות של רבנים מרכזיים: הרב עובדיה יוסף והרב שלמה עמר.
אשמח אם תוכלו לעזור לי.
ראי במקורות המובאים באנציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג כרך א', ערך הזרעה מלאכותית עמ' 148-161. בנוסף כדאי לעיין גם באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בכרך ב' ערך הפריה חוץ גופית עמ' 115-150, ובמקורות המובאים שם.
את הספר בגירסתו החדשה (תשס"ו) ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון.
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר
לגבי יחסו של הרב עובדיה יוסף להזרעה מלאכותית, ראי במאמרו של יוסף גרין, הזרעה מלאכותית מתורם (AID) בפסיקה ובחקיקה במדינת ישראל (ספר אסיא ה', עמ' 125-142 (1986) ; במקור- אסיא מ, עמ' 45-62) ליד הערה מס' 25 שם.
וכן במאמרו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, הזרעה לאחר המוות – איסור והיתר אסיא עז-עח, עמ' 113-123 (2006)
אשתי בשבוע ה18 להריונה .בבדיקות שערכנו בשבוע 11 (שקיפות עורפית) קיבלנו תוצאה ירודה ביותר המצביעה על הסתברות של 1:2 על אפשרות לטריזומיה 18 -אשר הינה
כתוב הרי כי גבר מחוייב במצוות "פרו ורבו",שאלתי היא מדוע אין האישה מחוייבת במצוות "פרו ורובו"?
בס"ד בני ניזון בד"כ באינשור או בנוטרן בשל מחלתו הכרונית דרך זונדה. ברצוני לשאול מה מצב הכשרות שלהן השנה , האם ניתן להשתמש בהן בפסח
דודתי, בת 91, חלתה בדלקת ריאות חריפה, הנובכת מאי ספיקת לב, ומאושפזת כעת במצב קשה בבית חולים. כבר פעמיים במהלך אשפוזה (מזה שלושה שבועות) היא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.