שימוש בכרטיס מגנטי בשבת בביה"ח
אני סטודנטית לסיעוד בהדסה עין כרם. יש לי מספר שאלות שהתעוררו בעניין רפואה והלכה במהלך לימודי והכניסה למחלקות לגבי עבודה בשבת.כניסה לחדר תרופות ופתיחת כספת
ב"ה יום חמישי ח' אדר א' תשס"ח
לכבוד הרב – שלום
אישתי (37) ואני נפקדנו בילד לאחר מספר שנים של ניסיונות כולל התערבות רפואית חיצונית. היום אישתי בחודש התשיעי והיא עומד ללדת בשבועות הקרובים. הסבא והסבתא (בעז"ה) היו מעוניינים לאורך כל הדרך שנעשה לידה פרטית. לאחר שראינו שאין לנו אפשרות להוריד אותם מזה – הסכמנו.
מאחר ונרשמנו ללידה פרטית שאלתנו היא לגבי הזעקת הרופא המילדת במקרה שזה נופל בשבת. מה מותר לנו ובאיזה שלב לחלל שבת עבור זה.
נודה על תשובתכם
י ש
אם ליולדת אין שום עדיפות בין רופא פרטי לרופא הציבורי, וכל הסכמתה להזמנת הרופא הפרטי היא אך ורק משום כבוד ההורים, – אז אין הצדקה לחלל שבת רק כדי למלא את רצון ההורים.
לעומת זאת, אם גם היולדת מרגישה שיש עדיפות לרופא הפרטי, אלא שללא בקשת ההורים היא היתה מסתפקת ברופא הציבורי, ובעקבות בקשת ההורים גם היא מרגישה ביטחון רב יותר ברופא הפרטי, אזי: ברגע שיש צירי לידה ואתה מזמין אמבולנס לקחת אשתך לביה"ח, תודיע גם לרופא.
אני סטודנטית לסיעוד בהדסה עין כרם. יש לי מספר שאלות שהתעוררו בעניין רפואה והלכה במהלך לימודי והכניסה למחלקות לגבי עבודה בשבת.כניסה לחדר תרופות ופתיחת כספת
המשך לשאלה 1410 שלום רב, ותודה על תשובת הרב שטיינברג. שאלתי נגעה בדבר מתן שם לנפל. הבינותי כי מלו וקברו אותו. שאלתי היא האם כעת,
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע? אודה לתשובתכם.
לאשתי ולי יש ילד בן 8 חודשים. לאחר לידת בננו החליטה אשתי שהיא לא רוצה להשתמש באמצעי מניעה מפני ששמעה שהם לא בריאים (כדורים וכו')