שלום, אני בכיתה ט' ואני עושה עבודה בגנטיקה . השאלה המרכזית בעבודה שלי היא: האם מותר לפי ההלכה לפרות ביציות ולמיין את מה שרוצים ומה שלא רוצים (לפי תכונות) ולזרוק את הביציות שלא רוצים כדי שיתקבל ילד שיוכל לתרום למישהו ספציפי מח עצם? -העבודה שלנו היא על כתבה שהייתה לא מזמן בעיתון ידיעות אחרונות על הילד אמיחי שרק אחותו שילדו במיוחד בשבילו תוכל לתרום לו תרומת מח עצם. אני אשמח מאוד אם תענה לי הכי מהר שתוכל.
א. על פי ההלכה, כדי שפעולה מסויימת תהיה אסורה חייבת להמצא סיבה הלכתית לאסור.
לכן קודם כל צריך לברר האם יש איסור להביא לעולם ילד "מעוצב" או שחובה על פי ההלכה להשאיר את תכונות היילוד ליד המקרה.
גם אם ימצא איסור ליצירת ילד "מעוצב", יש לבדוק האם האיסור הזה מתקיים או נדחה במקום פיקוח נפש.
לאור דרך ניתוח זו קשה למצוא נימוקים לאסור את התהליך.
כמובן שניתוח הלכתי מפורט יותר חשוב לפני הכרעה הלכתית מעשית, אך דיון כזה חורג ממסגרת זו.
ב. קיימת שאלה חשובה נוספת שיש לדון בה כאן.
ככלל, אסור לקחת מאדם תרומת רקמה או תרומת דם בלא הסכמתו.
מה דינו של תינוק או ילד קטן, שאיננו מסוגל לתת לכך הסכמה בעצמו.
האם מותר לקחת ממנו תרומת דם (שאיננה מזיקה) בלא שהוא נתן הסכמה תקפה? האם חובת ההצלה בסכנת חיים מתירה נטילה כזו?
אלו שאלות חשובות שצריכות להלקח בחשבון בכל דיון מסוג זה.
השבוע פניתי אלכם בשאלה לגבי צום יום כיפורים היות ואני בהריון בשבוע החמישי לאחר טיפולי פוריות מושכים וקיבלתי בתודה את פסק ההלכה (שתיה פחות מכשיעור
מה דין ברכת הטל או מוריד הגשם בחצי הכדור הדרומי (למשל אוסטרליה ודרום אמריקה) שהרי כשקיץ בארץ הקודש – שם יש חורף. האם לנהוג לפי
שלום רב רציתי לדעת אם על פי ההלכה אני חייב להתחתן ולהביא ילדים אם אני חושש מבעיה שככל הנראה היא תורשתית (לא הוכח באופן סופי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.