מניעת הריון לאחר חתונה מסיבות כלכליות
בס"ד שלום כבוד הרב.. התחתנתי לפני כארבעה שבועות מכיוון שאישתי לא רוצה כרגע להיכנס להריון מסיבות כלכליות היא לוקחת גלולות למניעת הריון, שאלתי היא האם
שלום לרב! —אבקש לקבל מקורות לתשובה—– ידועה לי הבעייתיות של השתלת איברים, ואולם שאלתי מופנית לגבי הצד האתי של הרופא. איזו זכות יש לרופא כאשר הוא משתיל איברים לעצור חיי אדם? הרי שבעצם הוצאה של איברים (חיוניים ולא חיוניים) הרי הוא גוזר גזר דין מוות על החולה? האם אין פה עניין של רצח? הרי שאם יש עניין של פיקוח נפש יש להחמיר בדין אז איך מסתדרת השתלת האיברים (למתירים) עם מעשהו של הרופא? לסיום אוסיף ואשאל, איך אדם יכול להחליט את מי להעדיף-חולה שיש להשתיל אצלו ו/או חולה שיש לקחת ממנו איבר?
אסור באיסור מוחלט לקצר חיי חולה בלקיחת איבריו, גם אם האיברים הללו מיועדות להשתלה.
הריגת חולה גם היא רצח. ורצח אסור באופן מוחלט ואיננו נדחה מפני פיקוח פיקוח נפש. (פסחים כה, ב).
בס"ד שלום כבוד הרב.. התחתנתי לפני כארבעה שבועות מכיוון שאישתי לא רוצה כרגע להיכנס להריון מסיבות כלכליות היא לוקחת גלולות למניעת הריון, שאלתי היא האם
האם מה שנפסק בשולחן ערוך, (אורח חיים, סימן ר"ל, סעיף ד'), לגבי ברכה לפני טיפול רפואי נכון גם לפני תרומת דם? (משום הקזת דם) בתודה
שלום, ברצוני לדעת אם התרופה קונסיל נגד עצירות כשרה לפסח בברכה, מ'
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.