תרומת דם המשך ל 1950
ב"ה ראשית, תודה רבה על המענה אפרסם אותו בלי נדר בין המורים בבית ספרי ובין שומעי השיעור שלי בבית הכנסת שנית, להלן עוד שאלה באותו
שלום לרב! —אבקש לקבל מקורות לתשובה—– ידועה לי הבעייתיות של השתלת איברים, ואולם שאלתי מופנית לגבי הצד האתי של הרופא. איזו זכות יש לרופא כאשר הוא משתיל איברים לעצור חיי אדם? הרי שבעצם הוצאה של איברים (חיוניים ולא חיוניים) הרי הוא גוזר גזר דין מוות על החולה? האם אין פה עניין של רצח? הרי שאם יש עניין של פיקוח נפש יש להחמיר בדין אז איך מסתדרת השתלת האיברים (למתירים) עם מעשהו של הרופא? לסיום אוסיף ואשאל, איך אדם יכול להחליט את מי להעדיף-חולה שיש להשתיל אצלו ו/או חולה שיש לקחת ממנו איבר?
אסור באיסור מוחלט לקצר חיי חולה בלקיחת איבריו, גם אם האיברים הללו מיועדות להשתלה.
הריגת חולה גם היא רצח. ורצח אסור באופן מוחלט ואיננו נדחה מפני פיקוח פיקוח נפש. (פסחים כה, ב).
ב"ה ראשית, תודה רבה על המענה אפרסם אותו בלי נדר בין המורים בבית ספרי ובין שומעי השיעור שלי בבית הכנסת שנית, להלן עוד שאלה באותו
היי,אני אמורה להיות בשבוע ה-12 להריון.הייתי בביקור אצל רופאה לפני כ-5 שבועות, אז נצפה דופק ועל פי אולטראסאונד נקבע שגיל העובר הוא 6 שבועות לפי
אני מעונינת לדחות מחזור שלא יפול בפסח , הרופא נתן לי פרימולטנור שאלתי האם הכדורים לא יגרמו לי כתמים, כיון שאתחיל לקחת עוד לפני הטבילה,
שלום כבוד הרב, לפני כמה שבועות שאלתי בנושא יום כיפור לגבי הנקה. התשובה שקיבלתי מכם שאם אני מניקה הנקה מלאה עלי לשתות בשיעורים. אשמח אם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.