שיקולי טיפול בפושע חמור
שלום, אני סטודנטית לסיעוד שנה ג', ברצוני לדעת מהבחינה המוסרית והערכית איך אני כאחות לעתיד צריכה/אמורה לטפל במטופל שהוא אסיר? (אדם שרצח, אנס וכד', לא
ברצוני לקבל הסבר מדויק מה ההבדל בין הנושא של תא גזע לבין הנושא של שיבוט (הכבשה דולי בזמנו) ?
מה בדיוק העניין בנושא שנקרא תא גזע מה המטרה בכך? מה מרוויחים מכך יותר מאשר העניין של שיבוט?
אולי אני לא כ"כ מבין בעניין לכן רציתי אם תוכלו לעזור לי בהבהרת העניין.
תזכו למצוות ותודה רבה.
א. שיבוט הוא יצירת ולד לא מזרע וביצית, אלא מביצית שרוקנו אותה מגרעינה, והחדירו במקומו גרעין של תא בוגר מתורם.
כדי להבין את הדברים טוב יותר עיין נא במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
ב. נושא תאי הגזע מתמקד בתכונות של תאים בגוף העובר. בשלב מוקדם של התפתחות העובר התאים עדיין לא משויכים לתפקיד מוגדר בגוף. תאים אלה פותחים אפשרות של טיפול במחלות (למשל, מחלות בהן סוג מסוים של תאים חדל מלתפקד בגוף האדם). חלק מן המחקר עוסק באפשרות מרחיקת לכת עוד יותר של יצירת איברים שלמים מתאים ראשוניים אלה.
ראה: דו"ח הועדה המייעצת לאקדמיה הישראלית למדעים, בנושא: השימוש בתאי גזע לצרכי מחקר רפואי, אסיא עה-עו, עמ' 123-150. על נקודת המבט היהודית, שם פרק חמישי סעיפים א-ב, עמ' 132 – 125.
שלום, אני סטודנטית לסיעוד שנה ג', ברצוני לדעת מהבחינה המוסרית והערכית איך אני כאחות לעתיד צריכה/אמורה לטפל במטופל שהוא אסיר? (אדם שרצח, אנס וכד', לא
שלום אני בת 39 יש לי ילד בן ארבע ילדתי אותו בלידת וואקום מיום לידתו אנני נוטלת גלולות ונכנסתי להריון חצי שנה לאחר החתונה בלי
אני בן 29. לפני 3.5 שנים חזרתי משבוע שטח בצבא, ובבוקר אשתי התעוררה ורואה שאני מפרכס. הרבה זמן מאז הייתי מטופל בTEGRETOL CR ואחרי
שלום וברכה, קראתי את המאמר של הרב ד"ר מרדכי הלפרין על דימום מהתקן תוך רחמי. ומעיון באתרים נוספים ובשאר ספרים עדיין לא הצלחת להבין:א. האם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.