טיפול בכאב בשבת
שלום רב – אני שואל את השאלה הזאת בתור רופא משפחה, שלא מעט מטפל בחברים/שכנים/חולים בשכונה שלי בשבת. בקיצור, בא אליי חבר שלי שאובחן בערב
ברצוני לקבל הסבר מדויק מה ההבדל בין הנושא של תא גזע לבין הנושא של שיבוט (הכבשה דולי בזמנו) ?
מה בדיוק העניין בנושא שנקרא תא גזע מה המטרה בכך? מה מרוויחים מכך יותר מאשר העניין של שיבוט?
אולי אני לא כ"כ מבין בעניין לכן רציתי אם תוכלו לעזור לי בהבהרת העניין.
תזכו למצוות ותודה רבה.
א. שיבוט הוא יצירת ולד לא מזרע וביצית, אלא מביצית שרוקנו אותה מגרעינה, והחדירו במקומו גרעין של תא בוגר מתורם.
כדי להבין את הדברים טוב יותר עיין נא במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
ב. נושא תאי הגזע מתמקד בתכונות של תאים בגוף העובר. בשלב מוקדם של התפתחות העובר התאים עדיין לא משויכים לתפקיד מוגדר בגוף. תאים אלה פותחים אפשרות של טיפול במחלות (למשל, מחלות בהן סוג מסוים של תאים חדל מלתפקד בגוף האדם). חלק מן המחקר עוסק באפשרות מרחיקת לכת עוד יותר של יצירת איברים שלמים מתאים ראשוניים אלה.
ראה: דו"ח הועדה המייעצת לאקדמיה הישראלית למדעים, בנושא: השימוש בתאי גזע לצרכי מחקר רפואי, אסיא עה-עו, עמ' 123-150. על נקודת המבט היהודית, שם פרק חמישי סעיפים א-ב, עמ' 132 – 125.
שלום רב – אני שואל את השאלה הזאת בתור רופא משפחה, שלא מעט מטפל בחברים/שכנים/חולים בשכונה שלי בשבת. בקיצור, בא אליי חבר שלי שאובחן בערב
שלום ברצוני להתייעץ האם מותר על פי ההלכה לבצע יעוץ גנטי ובדיקה מיכוון שיש לי בן בן שלוש שחולה בניוון שרירים על שם דושן. מטרת
לפני כחמש שנים הותקן לי התקן ג'ייניפיקס בפעם הראשונה, ולפני כשנתיים חדשתי אותו שוב. עתה ברצוני לברר מתי עלי להסירו או להתקינו מחדש? האם מסוכן
שלום לרב הלפרין שאלתי -אני אב ל 5 בנים ואשתי רוצה מאוד בת (לי אישית אין כח נפשי "להמר "שוב).האם מותר לעשות את הטיפול של
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.