שיבוט בהלכה
מספר השאלה: 113665 ילד משובט עלול לסבול בתור ילד ואדם מבוגר אך המשפחה חושבת שלא ורוצה לשבט ?האם מותר מבחינת החוק וההלכה?
אני תלמידת רפואה שנה ב, והפנתה אותי אליך לאה גוטסמן.
התשובה לשאלתך תלויה במחלוקת בין הפוסקים
א. על השיטות השונות בין הפוסקים תוכלי ללמוד בספרים החשובים לב אברהם ונשמת אברהם. ספרים אלו מובאות גם הדעות המתירות הסתכלות בניתוח, למשל דעת שו"ת חלקת יעקב ח"א סי' פד, ושו"ת הר צבי יו"ד סי' רעח. בספר לב אברהם קל למצוא את הדיון בעזרת תוכן הפרקים. בנשמת אברהם הדיון מובא בכרך ב (יורה דעה) סי' שמט.
ב. למקורות שצוינו למעלה יש להוסיף את הערך המקיף ניתוח המת באינציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים) על שלל מקורותיו. כרך רביעי, ערך 'ניתוח המת' עמ' 528 – 599
ג. לסיכום מעשי, ניתן לסמוך בעת הצורך על הפוסקים המתירים הסתכלות. הסתכלות פירושה הסתכלות פסיבית בלא הנחיה של המנתח על ידי המסתכל.
ד. לדעת החזון איש, עיון לימודי איננו מוגדר כהנאה.
מספר השאלה: 113665 ילד משובט עלול לסבול בתור ילד ואדם מבוגר אך המשפחה חושבת שלא ורוצה לשבט ?האם מותר מבחינת החוק וההלכה?
ב"ה שלום, אני בחודש רביעי (לקראת סופו) והריון זה הוא הראשון שלי, אחרי המתנה בת יותר משנתיים והפלה ספונטנית אחת בשבוע 8 לפני כשנה. כמו
מאתר כיפה, מספר השאלה: 114758 שלום רב, רציתי לדעת האם גלולות נגד הריון מסוג "דיאנה" הינן בגדר חמץ. אם אני לא אקח את הגלולות אני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.