קשירת חצוצרות לאחר לידה שלישית (גיל 41) ועייפות כרונית
בס"ד אני בת 41 לפני לידה השלישית שלי, יש לי 2 בנים ב"ה ובס"ד אלד בת. הרופאה הציעה לי לבצע קשירת חצוצרות בניתוח (אני יולדת
האם יש אצלכם מומחה להדרכה לשימוש נאות במכשיר שמיעה בשבת
דגם: . (BTE Perseo 311( phonak היבואן: שטיינר
בתודה
אין לנו מומחה להדרכה לשימוש במכשירים.
ברמה ההלכתית הכללית כדאי להכיר את העקרונות הבאים:
א. ככלל – מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת אם ההפעלה שלהן מתבצעת לפני שבת.
פרטי דינים ראה:
1. נשמת אברהם כרך א', או"ח, סימן ש"א ס"ק ה. לצפיה בנשמת אברהם ראה: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.301.asp
2. נשמת אברהם כרך ד', או"ח, סימן ש"א ס"ק ב. לצפיה בנשמת אברהם ראה: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.301.1.asp
3. נשמת אברהם כרך ה', עמ' רל אותיות קמח-קמט.
ב. הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל פסק שמותר לחזק ולהחליש את העוצמה על ידי כפתור העוצמה, כי החלשה או הגברה איננה נחשבת לכיבוי או הדלקה. כל זה כמובן רק לגבי מי שהמכשיר חשוב באמת לתיפקודו.
בס"ד אני בת 41 לפני לידה השלישית שלי, יש לי 2 בנים ב"ה ובס"ד אלד בת. הרופאה הציעה לי לבצע קשירת חצוצרות בניתוח (אני יולדת
שלום הרב הלפרין, הגרש"ז אוירבך, בתשובה משנות ה40 (מובא במנחת שלמה מהדורא תנינא כה) התיר "לפתוח ולסגור" מכשירי שמיעה (ולא רק שינוי הזרם). האם הוא
אני רוצה לשאול רק מתוך סקרנות . כידוע הרפואה בימינו מתוחכמת מאד. יש הרבה אנשים שעושים ניתוח לשינוי מין דהיינו איש הופך לאישה. נניח שהדבר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.