שפיכה מוקדמת
לכבוד המכון שלום רב. אני בן 27 וסובל מבעיה של שפיכה מוקדמת בזמן קיום יחסי מין עם רעייתי, כנראה שאני מתרגש יותר מידי ולצערי הדבר
רציתי לשאול שאלה הלכתית: האם מותר לי להגן על כנסייה של ע"ז בבית משפט
בתביעה שהגיש נגדה יהודי, דייר מוגן לשעבר בחנות שבבעלות הכנסייה, לאחר שהכנסייה החליפה את המנעולים בחנות וסילקה את הדייר משם, לכאורה בהתאם לחוק הגנת הדייר (הדייר הפר לכאורה את תנאי החוק, כך שאינו מוגן יותר).
תודה.
תשובה
השאלה נחלקת לב' נידונים:
א. ישראל שתובע גוי בערכאות האם מותר לסייע לגוי.
ב. לסייע בייעוץ והגנה משפטית לכנסיה של ע"ז.
בנוגע לא', פוסק השו"ע בחו"מ סי' כ"ח סעיף ד' "ישראל התובע לעכו"ם וכופר [העכו"ם] ויש לעכו"ם עד אחד [ישראל] מותר להעיד לו [לגוי] אם יתבענו [הישראל]" והכלל בזה, שכל מקום שאינו גורם בעדותו שהישראל יפסיד או יתחייב בערכאות, יותר מאילו היה מעיד עליו בדיני ישראל, מותר לסייע לו לעכו"ם בערכאות.
ובנידון דידן, בודאי שגם על פי דיני ישראל אם הדייר לא עמד בתנאים והפר את החוק בודאי שאפשר להוציאו מהדירה, דהרי על דעת כן זה השכירו לו את הדירה, ובכך שלא עמד בתנאי החוק הפר את חוזה השכירות ורשאים לפנותו.
בנוגע לב', יעוין בשו"ע יו"ד סי' קל,ט סעיף ט"ו, וזה לשונו:
"יש מי שאומר שאסור להלוות לצורך בנין עבודת כוכבים של עובדי כוכבים או לתכשיטיה או למשמשיה, וכ"ש למכור לה תשמישים כגון מחתות. והמונע מצליח. ואין לקשור ספרי עובדי עבודת כוכבים, חוץ מספרי הדיינים והסופרים. ואם חשש משום איבה, כל מה שיכול להשמט, ישמט."
והטעם משום מחזיק ידי עוברי עבירה, דע"י לקיחת הכסף וכו' מחזיקים את בית הע"ז שלהם.
והגינת ורדים [חלק חושן משפט כלל ה סימן יז] כותב לאסור מטעם שעל ידי זה שהוא מלוה ומקבל ריבית הוא רוצה בקיומה של ע"ז כדי שיהא הקרן שמור ולעכול פירותיהן [הריבית].
ולפי זה בנידון דידן על ידי שמייצגים אותם וגורמים להם להרויח, יש כאן מחזיק ידי עוברי עבירה.
ויעוין בתשובות חיים ביד לר' חיים פלאג'י [סימנים יח , מג], שמסתפק האם מותר לשכור מהם בתים וחנויות. צדדי הספק להתיר, משום שהאדם עושה זאת ב"דנפשיה קעביד", ולא עושה כדי להחזיק ידי עוברי עבירה, ואפילו שגורם רווח לע"ז, על כל פנים אם הוא לא ישכור מהם, ישכירו למישהו אחר. מה שאין כן בהלוואה זה לא שייך, כי מי יאמר שיש ני אדם שיסכימו להלוות להם, לכן יש לו צד להתיר לשכור בתים וחנויות.
ולכאורה היה מקום להשוות ולומר, שגם להשכיר את שירותיך כעורך דין וליטול שכר טירחה מהם מותר, כי אם אתה לא תייצג אותם ימצאו מישהו אחר.
וזה צד גדול להתיר, אלא שיש מקום לדון ולהחמיר בזה, משום שמקצוע עריכת הדין שונה מכל מקצוע רגיל, לדוגמא רואה חשבון, כי רואה החשבון האחד עושה בדיוק אותה עבודה כמו רו"ח אחר. מה שאין כן במקצוע העו"ד, שכל עו"ד יש לו גישה שונה לטיפול בתיק, יש הרבה יצירתיות במקצוע זה. לפעמים טיפול טוב בתיק מצורה הנכונה יכול לזכות במקום שטיפול פחות מתאים יכול להסתיים בחיוב.
כמי שמוסמך לדיינות וכותב חוו"ד לעו"ד, אומר לך מנסיוני שהרבה מההצלחה של עו"ד תלויה בכישוריו ובאופיו ובגישתו הנכונה לטיפול בתיק, ולא רק בידיעותיו.
ולכן, יש מקום להחמיר, ולא לייצג כנסיה של ע"ז, כי לא שייך הטעם שיכולים לקחת בעל מקצוע אחר, כי כל עו"ד מטפל בתיק בצורה שונה מחבירו.
אלא אם כן הדבר לא מצריך הרבה טיפול, הכל תלוי בעניינים פרוצדורליים וטכניים, שבזה אפשר להתיר.
לכבוד המכון שלום רב. אני בן 27 וסובל מבעיה של שפיכה מוקדמת בזמן קיום יחסי מין עם רעייתי, כנראה שאני מתרגש יותר מידי ולצערי הדבר
רציתי לשאול לגבי תוסף תזונה בשתייה בטעם פינה קולדה של סידן ומגנזיום ,היה עוזר לי במיתון דפיקות הלב .. שמתי לב שאין כשרות ולכן לא
האם תוסף התזונה/הורמון DHEA כשר לפסח? או האם ידוע לכם על חברה כלשהיא שמייצרת את התוסף הנ"ל והוא כשר לפסח? בברכה, א
שלום אני עומדת להתחיל שנת סטאז (רפואה) אני מעונינת לדעת קווים כללים בנוגע לעבודבה בשבת (טלפון, כתיבה וכו', וכן נסיעה עם הסעה לאחר /לפני תורנות)