שלום הרב הלפרין,
אני עוסק בפירוש ירושלמי ברכות ובזמנו עזר לי כב' בענין השליה.
בירושלמי ברכות פ"ג ה"ה נאמר:
בימי ר' יהושע בן לוי ביקשו לעקור את הטבילה הזאת [טבילת עזרא] מישראל מפני נשי הגליל שהיו נעקרות מפני הצינה [גם נשים חייבות טבילה מפני שפולטות ש"ז. משנה ברכות ספ"ג]. אמר להן ר' יהושע בן לוי, דבר שהוא גודר את ישראל מן העבירה אתם מבקשים לעקור אותו…
נ"ל שאין הכוונה שהיו נעקרות פיזית, אלא שלא רצו לשמש מפני הטבילה שאחר כך, ולכן לא ילדו.
מצאתי גם בילקו"ש במדבר תשלז: 'אמרה לה צפורה [אשת משה למרים] אוי להן שמעכשיו אינם נזקקין להן [בעליהן] לתשמיש אלא הן נעקרות מעכשיו'.
שאלתי היא האם תיתכן עקרות רפואית-פיזית מחמת צינה.
רב תודות,
חנוך ולדנברג
א. לשאלתך 'האם תיתכן עקרות רפואית-פיזית מחמת צינה' – אינני יודע.
ב. נראה שפירושך חייב להיות נכון, כי הרי את טבילת הנדה וזבה לא בקשו (וגם לא היה בידם) לעקור.
בברכה,
מרדכי הלפרין
ב"ה שלום, רציתי לדעת אם מותר בשבת לעסות איזשהו שריר להנאה או כדי לשחרר אותו מכאב. תודה!
אני בת 33 ואם לשני ילדים בן (7)ובת (1.9).בגיל 5 עברתי תאונת דרכים שכתוצאה ממנה עברתי כריתת כליה וטחול.במהלך ההריון הראשון התגלה הידרונפרוזיס משמעותי .במהלך
שלום, עלי לעבור צילום של המעי הדק. כפי שהוסבר לי, יש לשתות חומר שיקוף, ולאחריו, במשך 3 שעות עורכים 5 צילומים בהתאם להתפשטות החומר בגוף.