למדנו בשיעור הלכות בית יוסף על איסור אכילת דגים עם בשר או חלב . ברצוני לדעת האם נעשה מחקר רפואי בנושא אכילת דגים עם בשר או אכילת דגים עם חלב? ואם היה נעשה/או שנעשה מחקר והיה מוכח/או שהוכח שאין סכנה האם יש להתיר ?
הרי מדובר בנושא של סכנה רפואית ולא איסור הלכתי (לפי כל הפוסקים).
ברכות על האתר הנהדר ירבו כמוכם בישראל
א
לגבי אכילת דגים עם בשר, למיטב ידיעתי לא בוצע מחקר רפואי.
אך כדאי לדעת, שחז"ל הרבה פעמים המליצו לאסור פעולה מסוימת מחמת סכנה, אפילו רחוקה, עליה ידעו.
משום כך אין להקל בשום פנים במה שחז"ל אסרו גם אם האיסור נובע רק מטעמי בריאות.
עיקרון נוסף קיים בנושא, והוא שכאשר חז"ל אסרו ונתנו טעם אחד, היו בידם טעמים נוספים אותם לא מסרו.
וראה גם במאמרי מציצה ורחיצה בחמין לאחר ברית מילה – משמעות רפואית, משפטית והלכתית של פתרון התעלומה; ספר אסיא יא,
עמ' 127-150(2008); רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 317-335 (2006); שנה בשנה תשס"ב, עמ' 83-104 (2002 )
וראה בשאלה קודמת בנושא (#2124), ובנשמת אברהם הלכות בשר וחלב (סימן פז סעיף ב') המביא את דברי הפ"ת החת"ס והגר"ע יוסף בנושא חלב ודגים.
שלום וברכה. אני סטודנט הלומד קורס בנושא ביוטכנולוגיה ומשפט. במהלך הקורס עסקנו בשאלת ההנדסה הגנטית, ושם נשאלתי האם ע"פ ההלכה ניתן לקחת תאים מעובר בשלב
האם מותר ליטול איברים מגופת מת לצורך השתלה מצילה או מאריכת חיים?
שלום רב וחג פסח שמח, אני מחפש חומר בסוגיית ההתערבות של הזוג בהריון, וביתר דיוק – האם זוג יכול לדרוש מאם נושאת להפיל את עוברה