עבודה בנושא אבחון גנטי טרום השרשתי (PGD) להמופיליה
שלום,אני תלמידה בכיתה ט' שעושה עבודה בביולוגיה בנושא ההמופיליה. רציתי לדעת האם מותר לעשות אבחון גנטי טרום השרשתי אם האם נשאית, עפ"י עמדת ההלכה. תודה
שאלתי היא, האם ניקוי שיניים (כאשר בד"כ יוצא דם בתוך הפה) ייחשב לחבלה, לעניין איסור חבלה באביו.
במלים אחרות, האם לרופא שיניים מותר לעשות ניקוי שיניים לאביו?
תודה
אם הטיפול בהורה חוסך להורה סבל ו/או כאב לעומת טיפול על ידי אדם זר במערכת, מותר לטפל בהורה לבקשתו. אחרת קיים איסור חמור לגרום דימום להורה.
הסיבות להיתר הם לא רק בגלל העובדה שמדובר בספק דימום ולא בודאי, אלא אפילו אם טיפול חיוני להורה כרוך בדימום, מותר לבן לבצע אותו בהסכמת ההורה אם טיפול של הבן מונע בסופו של דבר סבל מיותר מההורה.
מקורות: 1. שו"ע חלק יו"ד סי' רמא סעיף ג' בהגה הרמ"א.
ב. נשמת אברהם כרך ה' חלק יו"ד, בי' רמא ב"ק א, ובמקורות המובאים בנשמת אברהם שם. להלן קישור לנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.241.asp
שלום,אני תלמידה בכיתה ט' שעושה עבודה בביולוגיה בנושא ההמופיליה. רציתי לדעת האם מותר לעשות אבחון גנטי טרום השרשתי אם האם נשאית, עפ"י עמדת ההלכה. תודה
Kavod HaRabanim I would like to pose to you the following clinical situation for an opinion on the halacha. By way of background, I am
המשנה בסוף מסכת הוריות (פרק ג, משנה ז-ח) מגדירה דיני קדימות הנוגעים ישירות גם לטיפול רפואי:"האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה והאשה קודמת לאיש לכסות
שלום, אשתי עברה לידה עם קרע דרגה 3A עם תפרים נמסים האם היא יכולה ללכת לטבול במקווה, מחשש לזיהומים?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.