נטילת גלולה בצום יום הכיפורים
בננו בן 10.5 החל לאחרונה טיפול ברטלין עקב הפרעת קשב וריכוז. ברצוננו לדעת , האם מותר לקחת את הכדור גם בשבתות וחגים (יהיה לו יותר
לרב הלפרין שלום וברכה
נשאלתי היום האם מותר להשתמש בשאריות עור בטן שנותר לאחר ניתוחי קיצור קיבה/מתיחות בטן לצרכי מחקר. מדובר בחתיכות עור שעתידות להיזרק, ואין חשש שיסירו יותר עור עבור המחקר (אין קשר בין המחקר לבין הניתוחים מהם לוקחים את השאריות).
לכשעצמי חשבתי שמאחר שאין כאן חבלה לשם לקיחת העור, החולה חי וקיים, והעור עתיד להיזרק בלאו הכי – שאין בכך בעיה.
האמנם?
מבחינה הלכתית אין מניעה להשתמש בשאריות עור שאינן נצרכות לחולה, ואין לו אפשרות לעשות בהם שימוש כלשהו. לכן מותר להשתמש בהם לצרכי מחקר.
מבחינת החוק הנושא מורכב יותר וצריך לקבל רשות מפורשת מהחולה.
הערה: אם ישתנה המצב, וחולים יוכלו למכור את שאריות הרקמות שהוצאו מהם, אזי המכירה תחשב שימוש אפשרי ויהיה אסור גם מבחינה הלכתית להשתמש בהם בלא אישור מפורש של החולה "בעל הרקמות"
בננו בן 10.5 החל לאחרונה טיפול ברטלין עקב הפרעת קשב וריכוז. ברצוננו לדעת , האם מותר לקחת את הכדור גם בשבתות וחגים (יהיה לו יותר
כתגובה לשאלה #5275 על שתיה לשיעורין עם אבנים בכליות:גוף התגובה: שלום עליכם א. קראתי את תשובת הרב, ולשאול נפשי הגיעה. האם עצם הסבל הכרוך באבנים,
תודה על תשובתכם (#6882)בהמשך לעניין מה דעת ההלכה על האמור מטה (לקוח מעתון גלובוס – מדענים ישראלים מפתחים "בנק איברי גוף" להשתלה בחולים, 09.03.2012)בעניין חילופי
אני שאלתי אותך שאלה בנוגע לפיצוצים וכל הדברים הללו, ענית לי ללכת לפי דבר המורים אך ברצוני לדעת בכללי מה צריכים לעשות.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.